تازه های سایت

کد مطلب: 42481
1. مرداد 1399 - 7:28
نماینده نهاوند در مجلس و رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس از معرفی 4 کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کل کشور به کمیسیون برنامه‌وبودجه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  گرو، علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: جلسه کمیته تخصصی دیوان محاسبات عمومی به‌منظور انتخاب چهار نفر از داوطلبان ریاست دیوان محاسبات کل کشور با حضور اعضا برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه پس از بررسی و مصاحبه با داوطلبان ریاست دیوان محاسبات کل کشور آقایان مهرداد بذرپاش، عادل آذر، ضرغام صادقی و لطف‌الله فروزنده به ترتیب حائز اکثریت نسبی آرا شدند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: این افراد به‌عنوان کاندیداهای کمیته دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه‌وبودجه معرفی شدند.

وی همچنین گفت: گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات نیز در نشست روز گذشته این کمیته انتخاب شدند و بر این اساس آقایان غلامرضا اسد الهی، علی کامیار، محسن نجفی خواه و عیسی مقدمی زاد به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معرفی شدند.

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین وظایف این کمیته معرفی کاندیدهای واجد شرایط برای ریاست دیوان محاسبات کشور به‌عنوان مهم‌ترین بازوی نظارتی مجلس به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است.

شهبازی گفت: معرفی دادستان و مستشاران دیوان محاسبات برای رأی اعتماد در صحن علنی مجلس از دیگر وظایف این کمیته است و در طول هر دوره از مجلس رسیدگی به عملکرد و گزارش‌های دیوان محاسبات نیز بر عهده این کمیته است.

دیدگاه شما