تازه های سایت

کد مطلب: 42379
25. تير 1399 - 8:36
در کارگروه تعیین نرخ و نظارت بر اجاره بهای مسکن نهاوند که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان برگزار شد از وجود یک هزار واحد مسکونی بدون مستاجر در این شهرستان خبر داده شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در پی افزایش بی رویه خرید و فروش و اجاره بها مسکن در نهاوند، جلسه کارگروه تعیین نرخ و نظارت بر اجاره بهای مسکن شهرستان با حضور دادستان، برخی از اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه های ذیربط در سالن بخشداری مرکزی برگزار شد.

عباس آزاد بخت در این جلسه با اشاره به اهمیت پیگیری و بررسی دلایل افزایش اجاره بهاء در نهاوند وجلوگیری از فشار مضاعف به اجاره نشین ها اظهار کرد: اجاره بهاء عمدتا ناشی از افزایش قیمت واحد مسکونی، نرخ تورم عمومی و میزان تقاضا برای اجاره واحد مسکونی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برای کنترل اجاره‌ بهاء می بایست با ارائه طرح و برنامه منسجم ورود کرد و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش تقاضا برای جابجایی ، ضمن رعایت حقوق اجتماعی باید اقدام لازم در این خصوص صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند یکی از عوامل اصلی گرانی اجاره مسکن را برخی از مشاوران املاک دانست و تاکید کرد: با تعیین ارزش واقعی مسکن ، کنترل سوداگری قیمت ملک با مالیات، ساماندهی و نظارت بیشتر بر مشاورین املاک ، می‌توان از افزایش غیر اصولی بهای مسکن در شهرستان نهاوند پیشگیری کرد.

وجود یک هزار واحد مسکونی بدون مستاجر در نهاوند

در ادامه این نشست یک مقام امنیتی در جلسه کارگروه تعیین نرخ و نظارت بر اجاره بهای مسکن شهرستان نهاوند هشدار داد و گفت : در نهاوند هزار خانه خالی وجود دارد، که نه به مستاجر داده می شود و نه مالیاتی از آنها دریافت می شود؟! که تعیین تکلیف این املاک می تواند مشکلات زیادی از مستاجران را حل کند.

نرخ تمام شده آپارتمان در نهاوند با بهترین کیفیت 3میلیون و 500 هزار تومان است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان نهاوند نیز در این نشست گفت: با اطمینان اعلام میکنم نرخ تمام شده آپارتمان با بهترین مصالح و زمین در بهترین نقطه شهر بیشتر از سه و نیم میلیون تومان نمی باشد.

رضا جهانیان افزود: بنده نباید این سخن را بگویم چون ممکن است بسیاری از همکاران و انبوه سازان نسبت به این سخن خرده بگیرند و گلایه کنند ولی این موضوع واقعیت است که متاسفانه دلالان و واسطه ها  باعث می شوند نرخ مسکن را حبابی و غیر واقعی جلوه دهند.

در این جلسه مقرر شد؛

دفاتری که اقدام به ثبت عقد تمدید اجاره برای مستاجر می نمایند باید حتما قرارداد قبلی پیوست قرارداد جدید باشد و در صورت امکان به صورت سیستمی و با کد رهگیری ثبت گردد.

 نرخ اجاره بهاء و رهن برای واحدهای اجاره رفته در سال جدید و قراردادهای تمدید از سال قبل بر اساس نرخ همان منطقه در سطح شهرستان حداکثر تا ۱۵ درصد مجاز به افزایش اجاره بهاء می باشند و در صورت تخلف و مشاهده ، گزارش تخلف دفتر ثبت املاک خاطی به تعزیرات حکومتی معرفی و در صورت تکرار تخلف نسبت به پلمپ توسط اداره اماکن نیروی انتظامی اقدام  شود.

در خصوص اجاره واحدهایی که در سال جاری جهت اجاره آماده هستند مقرر گردید قیمت همان منطقه در سال قبل به علاوه حداکثر تا ۱۵ درصد میزان مجاز و افزایش نرخ اجاره هستند.

اتحادیه ، آمار قراردادهای اجاره رفته و ثبت شده را به صورت هفتگی به اداره صمت گزارش داده و اداره مذکور نسبت به راستی آزمایی قراردادهای منعقده اقدام نماید و موارد تخلف را به تعزیرات حکومتی اعلام کند.

در خصوص واحدهای فاقد پروانه مقرر گردید بر اساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی اخطار واحدهای فاقد پروانه کسب اعلام شود.

گشت مشترک با حضور اداره صمت ، اتاق اصناف ، تعزیرات حکومتی ، نماینده اتحادیه و نماینده اداره اماکن نیروی انتظامی جهت برخورد قانونی با واحدهای متخلف دفاتر مشاوره املاک از همه دفاتر مذکور بازرسی به عمل آورد و موارد تخلف را به اداره تعزیرات گزارش دهند و از طریق اتحادیه واحدهای دارای کانال تلگرامی اعتراض ، و اطلاع رسانی لازم در خصوص اخذ مجوز از اداره ارشاد اسلامی تاکید شود.

در صورت عدم رعایت هریک از موارد مطروحه فوق توسط مشاورین املاک ضمن تایید موضوع از طرف اداره صمت اداره اماکن نیروی انتظامی ارجاع و نسبت به پلمپ دفاتر اقدام شود.

دیدگاه شما