تازه های سایت

کد مطلب: 42338
22. تير 1399 - 9:08
استاندار همدان با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در 5 شهرستان استان همدان از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت : با توجه به شرایط استان و درجهت حفظ سلامت مردم استان،  محدودیت های یک هفته ای از امروز اعلام می شود که برای همه مجموعه ها لازم الاجراست.

وی گفت: کلیه دانشگا‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، تالارها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی ها، مراکز تفریحی و زبانسرا‌ها تا هفته آینده تعطیل خواهند بود.

استاندار همدان با بیان اینکه نماز جماعت در پنج شهرستان همدان، نهاوند، تویسرکان، ملایر و بهار تعطیل خواهند بود، گفت: با توجه به درخواست دادستان استان همدان و شیوع گسترده بیماری کرونا، به مدت یک هفته کلیه کارهای قضایی(به‌ جز امور خیلی ضروری) در دادسراهای عمومی و انقلاب تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید و مجتمع تجاری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند، گفت: استخر‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی به مدت یک هفته تعطیل باشند.

شاهرخی در ادامه خواستار اعمال محدودیت تردد در بلوار ارم توسط شهرداری شد و گفت: این محدودیت ها از امروز لغایت ۲۸ تیرماه اجرایی م شوند.

وی ضمن تقدیر از از تلاش ارزشمند کادر درمان استان و همراهی مردم، گفت:استان همدان در شرایط هشدار است و با رعایت کامل پروتکل ها و همکاری مردم می توانیم از این شرایط عبور می کنیم

استاندار همدان، گفت: ۸۰ درصد عامل شیوع و ابتلا به کرونا دورهمی ها و مراسمات عزا و عروسی است  که مطلقا در شهرهای قرمز نباید برگزارشود

وی افزود: با تالارها ،باغ ها و مکان هایی که اقدام به برگزاری مراسم کنند برخورد قانونی صورت می گیرند و علاوه بر جریمه، تعطیل می شوند.

شاهرخی با بیان اینکه برای سلامتی مردم با هیچ کس تعارف نداریم و کلیه مجموعه های دولتی و غیردولتی موظف هستند پروتکل ها را رعایت کنند، گفت: نظارت ویژه ای در مورد رعایت پروتکل ها صورت گیرد و با کسانی که کوتاهی دارند برخورد شود.

وی افزود: همه بازگشایی ها به شرط رعایت پروتکل است و هیچ بهانه ای برای عدم اجرا پذیرفتنی نیست.

دیدگاه شما