تازه های سایت

کد مطلب: 42304
19. تير 1399 - 8:57
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۴ شهرستان همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند دروضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، گفت:آمار فوت مبتلایان به کرونا در استان همدان به ۲۲۴ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رشید حیدری‌مقدم در جلسه هیئت ممیزه دانشگاه با بیان اینکه عصر حاضر به سمت جنگ‌های رسانه‌ای و بیولوژیکی در حال حرکت است، اظهار کرد: در شرایط فعلی باید به فکر حفظ نیروها و تأمین سلامت آنها باشیم بر این اساس تقویت توان لجستیکی دارای اهمیت است.

وی بابیان اینکه از ۴ ماه قبل درگیر بحران جهانی کرونا هستیم و استان همدان در این مدت در محاصره استان‌های قرمز و پر خطر بوده است، گفت: تلاش‌های متعددی در همه بخش‌ها صورت گرفته اما امروز ۴ شهرستان همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز قرار گرفته‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با شرایط موجود، قرمز شدن وضعیت استان در موضوع کرونا دور از انتظار نیست، عنوان کرد: در این وضعیت تأمین لجستیک این جنگ بیولوژیک بسیار حائز اهمیت است، زیرا حتی با وجود نیروهای زبده و خبره نمی‌توان بدون تجهیزات و امکانات لازم به پیشروی ادامه داد.

وی عنوان کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز مرکز آموزشی درمانی سینا جوابگوی نیاز استان در این بحران نبود از این رو نسبت به خریداری دستگاه دیگری اقدام کردیم که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هزینه دربرداشت و این از مهمترین ابزارهای لجستیک استان بود زیرا بدون این دستگاه آمار فوت در این موضوع به مراتب بالاتر از این بود.

حیدری‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه آمار فوت مبتلایان به کرونا در استان همدان به ۲۲۴ نفر از ابتدای اسفندماه ۹۸ تاکنون رسیده‌است، عنوان کرد: متأسفانه از اواخر خردادماه تاکنون تعداد افراد بستری و مبتلا رو به افزایش بوده است و در حال حاضر ۵۴۰ نفر بستری در کل استان همدان داریم که ۱۳۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی تأکید کرد: تاکنون ۸ هزار مورد آزمایش کرونا در استان همدان انجام شده که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد آن مثبت بوده و دو هزار و ۱۱۲ مورد از این افراد بستری شده‌اند، اما امروز مشکل ما کمبود تخت برای بستری کردن بیماران نیست بلکه کمبود اکسیژن مهم‌ترین دغدغه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: متأسفانه بسیاری از افرادی که مبتلا به این بیماری هستند ابتلای خود را از دیگران پنهان می‌کنند و همین مساله باعث مشکلات و پیامدهای بعدی می‌شود از این رو از همه مردم تقاضا داریم در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات بکوشند.

وی همچنین به نظارت مستمر و سختگیرانه در مراکز تردد عمومی نظیر بانک‌ها و فروشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از ۱۵ تیرماه نظارت و بازرسی‌های متعددی را با کارشناسان بهداشتی و بازرسین استانداری و مشارکت سپاه استان ترتیب داده‌ایم تا مردم در شرایط حضور در این اماکن امنیت بیشتری در سلامتی داشته باشند.

حیدری‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش درآمدهای بیمارستانی خبر داد و عنوان کرد: با وجود کاهش درآمدها و اعتبارات، حتی مطالبات جاری کارمندان و اعضای هیئت علمی عقب نیفتاده و طی ۵۰ ماه گذشته یک کارانه پزشک و یک کارانه پرستار هر ماه پرداخت شده است.

دیدگاه شما