تازه های سایت

کد مطلب: 42196
11. تير 1399 - 8:09
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند بر لزوم کار فرهنگی و پیشگیرانه برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: چنانچه برخی افراد با بی‌توجهی و غفلت، منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس آزادبخت در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در صورت اعلام ستاد مقابله با کرونای شهرستان یا گزارش شبکه بهداشت و اداره صمت مبنی بر تاثیر آیین‌های عروسی و عزا در تهدید سلامت جامعه، دادستانی ورود کرده و با برگزارکنندگان این مراسم طبق قانون برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف ندارد و در صورت لزوم با عوامل برگزاری مراسم برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند اظهار داشت: برخی از تالارها و فروشگاه‌های بزرگ و اصناف نیز به عنوان تهدیدکننده سلامت عمومی شناخته شده که در صورت اعلام شبکه بهداشت و اداره صمت با متولیان آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: افرادی که با بی‌توجهی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی منجر به شیوع ویروس کرونا در شهرستان شوند و سلامت جامعه را تهدید کنند، مشمول جرم تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شوند و با برخورد قضایی روبرو خواهند شد.

آزادبخت افزود: اگر چه اولویت اصلی در بحث مهار و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مسائل پیشگیرانه است و باید در این خصوص بیش از پیش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود، اما چنانچه برخی افراد با بی‌توجهی و غفلت، منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما