تازه های سایت

کد مطلب: 42100
3. تير 1399 - 9:59
رئیس دادگستری نهاوند گفت: خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند 14 درصد افزایش‌یافته است و بیش از 42214 پرونده به دستگاه قضایی این شهرستان واردشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، یونس طرهانی رئیس دادگستری نهاوند در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی محل رجوع مردم و محل دادخواهی کسانی است که مورد ظلم قرارگرفته‌اند و افتخار دستگاه قضایی خدمت به مردم و احیای حق آن‌ها و برقراری عدالت است.

وی اظهار داشت: رسالت ذاتی قوه قضائیه مبارزه با فساد است و ازجمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب و از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه است و برخورد با فساد و تضییع کنندگان بیت‌المال با شدت و قدرت ادامه دارد.

رئیس دادگستری نهاوند افزود: در سال 97 بیش از 39 هزار پرونده و در سال گذشته 42 هزار و 214 پرونده وارد دستگاه قضایی نهاوند شده است که افزایش 8 درصدی پرونده‌های ورودی را نشان می‌دهد و همچنین در خروجی پرونده‌ها افزایش 14 درصدی داشته‌ایم.

وی یکی از دلایل افزایش پرونده‌ها را موضوعات مربوط به فک پلاک خودرو عنوان کرد و گفت: 10 درصد ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی استان مربوط به این موضوع است.

طرهانی عنوان کرد: در سال 98 بیش از 45 درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف شهرستان با مصالحه مختومه شده‌اند که این رقم در سال 97 حدود 40 درصد بوده است.

وی افزود: شهرستان نهاوند در حوزه پیشگیری به همراه شهرهای بهار و ملایر در استان همدان جز شهرهای نخست استان است و این نشان‌دهنده تلاش همه همکاران قضایی در این حوزه است.

رئیس دادگستری نهاوند به تأکیدات آیت‌الله رئیسی در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های معوق اشاره کرد و گفت: در همین راستا بیش از 3 هزار پرونده معوق در سال گذشته و 3 ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شده است.

طرهانی به آمار این پرونده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 98 بیش از 2426 پرونده معوقه تعیین تکلیف شده و در سه‌ماهه اول امسال نیز 530 پرونده معوق تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 1284 پرونده معوق در شهرستان داریم و از همه ظرفیت‌ها برای رسیدگی به این پرونده‌ها استفاده می‌کنیم و در چند ماه اخیر این پرونده‌ها نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس دادگستری نهاوند در ادامه به آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال 98 تعداد 1404 مورد ازدواج ثبت‌شده است و متأسفانه 441 مورد طلاق نیز اتفاق افتاده است یعنی به ازای هر 3.18 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اولویت دستگاه قضایی در سال جاری مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اقتصادی است و با افزایش 300 درصدی کشفیات مواد مخدر، همچنان مبارزه با مواد مخدر بدون مماشات و اغماض در اولویت و توجه است.

طرهانی افزود: افرادی که در منزل شخصی و در کنار خانواده اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند، شناسایی و دستگیر می‌شوند و بعد از دستگیری منزل آن‌ها برابر قانون مصادره خواهد شد.

وی در پایان گفت: برخورد با اراذل‌واوباش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی است چون امنیت مردم خط قرمز ما است و در همین راستا تعدادی از این اراذل در هفته‌های گذشته دستگیرشده‌اند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما