تازه های سایت

کد مطلب: 41999
25. خرداد 1399 - 9:15
استاندار همدان با تاکید بر این که اگر فعالیت اقتصادی بازگشایی می‌شود به معنای عادی بودن شرایط نیست، مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اظهار کرد: میزان رعایت مردم در رعایت نکات بهداشتی در کشور از ۸۰ درصد به ۲۰درصد ودر استان همدان از ۸۵ به ۴۵ درصد رسیده کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیدسعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، از همکاری مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و کادر بهداشت و درمان تشکر کرد و گفت: سلامت به عنوان اصل اساسی در کنار توجه به معیشت مردم در اولویت ستاد استان است.

وی با تاکید بر این که کرونا تمام نشده و هر گونه بازگشایی فعالیت ها باید با رعایت پروتکل ها باشد، خاطرنشان کرد: با مجموعه هایی که فعالیت شان شروع شد اما پروتکل ها را رعایت نکنند برخورد قانونی وجدی صورت می گیرد و در این حوزه نظارت جدی صورت می گیرد.

استاندار همدان ادامه داد: شایسته‌ است با همکاری دستگاه‌های اجرایی از کادر بهداشت و درمان استان تجلیل شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که اگر فعالیت اقتصادی بازگشایی می‌شود به معنای عادی بودن شرایط نیست، مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اظهار کرد: میزان رعایت مردم در رعایت نکات بهداشتی در کشور از ۸۰ درصد به ۲۰درصد ودر استان همدان از ۸۵ به ۴۵ درصد رسیده کاهش یافته است.

شاهرخی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های کبودرآهنگ،فامنین و نهاوند تا یک هفته آینده، وضعیت شهرستان‌های خود را به سفید تغییر دهند‌.

وی با بیان این که نباید جان مردم و سلامت آن‌ها را به خاطر مراسم عروسی و عزا به خطر انداخت، گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی استان، مبتلایان جدید به کرونا از بین کسانی بودند که در یک مراسم عروسی شرکت داشته‌اند.

استاندار همدان در این راستا، افزود: دستگاه‌های اجرایی و ارکان نظام باید تقویت کننده وحدت و انسجام باشند، مطالبه مردم نیز همین است.

شهرهای نهاوند،کبودراهنگ و فامنین قرمز و سایر شهرها در وضعیت هشدار

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، شهرهای نهاوند،کبودراهنگ و فامنین قرمز و سایر شهرها در وضعیت هشدار قرار دارند.

 در ارتباط ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با استانداران اعلام شد: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در زمینه  پیشگیری از بیماری کرونا از 80 درصد اردیبهشت ماه در سطح ملی، به کمتر از 20 درصد در نیمه های خرداد ماه  رسیده است . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در این نشست گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان از 85 درصد در ماه قبل یعنی اردیبهشت ماه ، به حدود 45 تا 50 درصد رسیده است .

 حیدری مقدم افزود: هزار و 189 نفر مورد مثبت به کرونا در استان همدان گزارش شده است که از این تعداد 128 نفر فوت شدند و 70 نفر هم در حال حاضر بستری هستند.

دیدگاه شما