تازه های سایت

کد مطلب: 41955
20. خرداد 1399 - 8:36
فرماندار نهاوند، گفت: ۴ مخزن ذخیره آب در مناطق عشایری نهاوند احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در بازدید از سامانه عشایری منطقه خشکاخوره تازناب که با حضور مدیرکل امور عشایری استان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد: بر اساس مطالبه عشایر ، احداث ۴ پروژه مخزن ذخیره آب 50 مترمکعبی و اجرای شبکه ی آبرسانی در سامانه عشایری دره مهدی اسداباد ، جنگه گنبد کبود ، هفت چشمه و خوشکاخوره تازناب با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه دسترسی آسان و استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای خانوار عشایر می باشد ، وی افزود: این پروژه توسط اداره امور عشایری شهرستان با شبکه گذاری ۲۵۰۰متر در هر سامانه و ۱۱۰ انشعاب به بهره برداری رسید که در این ۴ سامانه عشایری بیش از ۱۱۰ خانوار از عشایر کوچ رو شهرستان مستقر می باشند.

در ادامه سید ابوالقاسم بنی هاشمی رئیس امور عشایری نهاوند، گفت: شهرستان نهاوند از نیمه اول اردیبهشت ماه تا اوایل آبان ماه در ۲۱ سامانه عشایری شهرستان میزبان یک هزار و ۵۰۰ خانوار از عشایر غیر بومی است که از استانهای ایلام ، لرستان و خوزستان به این شهرستان کوچ می کنند.

وی اظهار داشت: مراتع شهرستان نهاوند ۹۳ هزار و ۵۸۱ هکتار است که با توجه به رشته کوه زاگرس در شهرستان نهاوند و مراتع غنی شهرستان حدود ۶۰ درصد از کل عشایر استان همدان در شهرستان نهاوند مستقر می شوند.

رئیس امور عشایری نهاوند در ادامه گفت: عشایر این شهرستان سالانه ۴۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۸۰۰ تن مشتقات لبنی اعم از شیر، کشک، پنیر، دوغ، ماست و پشم تولید می‌کنند.

گفتنی است در حاشیه این بازدید فرماندار نهاوند با مادر شهید هوشنگ نصر محمدی از شهدای گرانقدر عشایر دیدار و دلجویی کردند.

دیدگاه شما