تازه های سایت

کد مطلب: 41652
28. ارديبهشت 1399 - 8:15
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: سالانه به‌طور متوسط ۱۵۰۰ نفر توسط هلال‌احمر این شهرستان انواع آموزش‌های امداد و نجات را فرامی‌گیرند و ۶ تیم امداد روستایی نیز فعال هستند که باید بیشتر شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کیانی رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از خبرنگاران به‌عنوان همکاران خودمان انتظار داریم در حوادث و بلایا و مأموریت‌های هلال‌احمر در کنار ما باشند چون انعکاس خدمات و فعالیت‌های هلال‌احمر توسط رسانه‌ها مهم و اثرگذار است.

وی اظهار داشت: هلال‌احمر در حال حاضر ۲ پایگاه ثابت فیروزان و موقت قلعه قباد را برای نوروز و زمستان فعال داریم که ضرورت دارد توسط مسئولان شهرستان پایگاه روستای قلعه قباد به دائم تبدیل شود که در این زمینه پیگیری‌هایی شده است و قول‌هایی گرفته‌ایم.

رئیس هلال‌احمر نهاوند افزود: تا زمانی که پایگاه امداد جاده‌ای قلعه قباد فعال نشود اگر حادثه‌ای در این منطقه بالای نهاوند مانند گردنه گاماسیاب رخ دهد، زمان زیادی برای رسیدن به موقعیت از دست می‌رود که باید با تلاش و پیگیری مسئولان پایگاه قلعه قباد احداث شود که زمین آن نیز توسط یک خیر اهداشده است.

وی ادامه داد: نیاز به همکاری با سایر نهادها داریم و هر نهادی که نیاز به آموزش داشته باید برای آموزش آمادگی داریم و در رشته‌های مختلف با توجه به مربیانی که داریم آمادگی آموزش داریم.

فعالیت ۶ تیم امداد روستایی و آمورش سالانه ۱۵۰۰ نفر

کیانی با اشاره به کمبودها و مشکلات اظهار کرد: درمانگاه فعلی شهر فیروزان فاقد آمبولانس و امکانات موردنیاز است که با توجه به زمان استاندارد تعریف‌شده برای حضور درصحنه و البته جمعیت این شهر، تجهیز این اماکن برای حفظ و نجات جان مصدوم یا بیمار ضروری است.

وی گفت: دستگاه‌های خدماتی برای مدیریت بحران باید تجهیز و آموزش‌دیده باشند هلال‌احمر آمادگی این آموزش و تقویت تیم های مرتبط را حتی در روستاها دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: در حال حاضر تنها ۶ تیم امداد روستایی در شهرستان فعال است که کم است و این لازمه فعال شدن دیگر تیم های روستایی است که باید دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در این زمینه فعال‌تر شوند.

وی ادامه داد: فعال بودن این تیم‌های امداد روستایی در شرایط بحرانی و نیاز به کمک قبل از رسیدن نیروهای امدادی بسیار اثرگذار هستند بنابراین شوراهای روستا و دهیاران به‌عنوان نماینده بحران باید پای‌کار بیایند.

کیانی بیان داشت: سالانه ۱۵۰۰ نفر توسط هلال‌احمر آموزش می‌بینند که شامل دوره‌های مقدماتی و متوسط است که این دوره‌ها شامل کمک‌های اولیه، مخاطرات، امداد و نجات عمومی و تخصصی جستجو و نجات در جاده و کوهستان و دیگر دوره‌ها است.

امدادرسانی داوطلبان در شرایط کرونایی

وی به تعداد امدادگران این جمعیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ امدادگر فعال در شهرستان فعال هستند که دارای مهارت‌های تخصصی هستند ولی این تعداد خیلی کم است و باید تعدادی چند برابر این رقم امدادگر فعال در رده‌های مختلف باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: فعالیت در حوزه جوانان از دیگر بخش‌های هلال‌احمر است که شامل جذب افراد زیر ۲۹ سال و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی مانند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه است.

وی به دیگر بخش‌های فعالیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: جذب امدادگران از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر است که در این بخش هیچ محدودیتی نداریم و در بحران‌ها و مخاطرات این افراد بسیار به کار می‌آیند و در حوزه داوطلبان نیز افراد با توجه به تخصص و تحصیلات و مهارت‌هایی که دارند به‌کارگیری می‌شوند.

کیانی به نمونه‌ای اقدامات داوطلبان اشاره کرد و گفت: در این شرایط کرونایی داوطلبان اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده را در بین بیماران خاص توزیع کردند و در جمع‌آوری بسته‌های غذایی مشارکت داشتند.

غربالگری ۸۰ هزار نفر در محورهای نهاوند

وی اظهار داشت: هلال‌احمر نهاوند ضمن توزیع اقلام بهداشتی در بین بیماران خاص به خانواده‌های بیماران مبتلابه کرونا کمک‌هزینهٔ از مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌کند که تاکنون ۱۱ خانوار برای دریافت کمک‌هزینه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس هلال احمر نهاوند به فعالیت‌های دوران کرونا اشاره کرد و گفت: ۴ ایستگاه غربالگری کرونا با حضور نیروهای داوطلب و امدادگر به‌صورت نوبت‌های روزانه حضور داشتند و درمجموع ۲۵ هزار خودرو و ۸۰ هزار نفر را در محورهای ورودی نهاوند غربالگری کردند.

وی افزود: روزانه ۳۵ نفر در محورهای نهاوند فعال بوده است که به کمک دیگر نهادها در محورهای شهرستان مستقر بودند.

ثبت‌نام ۱۸ نفر برای انتخابات شورای اجرایی هلال‌احمر

کیانی اظهار داشت: انتخابات شورای اجرایی هلال‌احمر هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و تنها افراد ثبت سامانه شده اجازه حضور در انتخابات رادارند.

وی ادامه داد: برای این دوره ۱۸ نفر برای شورای اجرایی و بازرسی ثبت کردند که ۴ نفر برای بازرسی و ۱۴ نفر هم برای شورای اجرایی ثبت‌نام کرده‌اند که یک نفر برای بازرسی و ۴ نفر برای شورای اجرایی انتخاب می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند در پایان گفت: انتخابات شورای اجرایی هلال‌احمر ۲۳ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود و در نهاوند نیز ۸۹۰ نفر که در سامانه ثبت‌شده‌اند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما