تازه های سایت

کد مطلب: 41572
22. ارديبهشت 1399 - 17:26

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو از جمعه ۹ اسفند که هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار شد حدود دو ماه و دو هفته سپری شده، اما به‌خاطر شیوع ویروس کرونا همچنان از آغاز و ازسرگیری مجدد رقابت‌های لیگ خبری نیست و کسی نمی‌داند تکلیف ادامه فصل نوزدهم رقابت‌ها چه خواهد شد. هرچند در این مدت دو ماه‌ونیمه یکی دو بار هم سازمان لیگ قصد داشت با اعلام هفته‌های باقی‌مانده به‌نوعی برخی نهادهای ذی‌ربط را در عمل انجام‌شده قرار دهد که هربار این امر محقق نشد و درنهایت کار به جایی انجامید که تا امروز دیگر خبر رسمی درخصوص از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر و سایر لیگ‌ها از سوی سازمان لیگ منتشر نشد.

طی این مدت نیز بارها ستاد مبارزه با کرونا در ورزش جلساتی را در حضور مقامات مسئول وزارت‌های مرتبط ازجمله وزارت ورزش و وزارت بهداشت برگزار کرد که هر بار خروجی جلسه این‌طور بود که نباید فعالیت‌های ورزشی به‌خاطر مخاطرات مرتبط با شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد و به‌همین دلیل هنوز هم انجام فعالیت‌های ورزشی در مناطق پرخطر ممنوع است و فقط در این بین طی بخشنامه اخیر برخی فعالیت‌های ورزشی که به‌صورت انفرادی انجام می‌شود در مناطق سفید آزاد شده است.

در این بین اما به‌خاطر اهمیت فوتبال نسبت به سایر رشته‌های ورزشی حتی جلسات اضطراری نیز بین مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از یک‌سو و سایر نهادهای مرتبط مثل فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برگزار شده، ولی هربار خروجی آن تداوم تعطیلی رقابت‌های لیگ و عدم فعالیت باشگاه‌های مختلف بوده تا به این ترتیب همچنان خبری از ادامه رقابت‌ها نباشد. با این حال و طبق آخرین اخبار رسیده گویا پیش‌نویس ادامه رقابت‌های لیگ توسط ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تنظیم شده و قرار است در جلسه آینده که با حضور وزیر ورزش و سایر مسئولان ذی‌ربط و همچنین مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در سطوح بالاتر برگزار می‌شود، این موضوع مطرح و به بحث گذاشته شود.

در همین راستا و طبق جدول زمان‌بندی تنظیمی قرار است باشگاه‌ها از بیست‌وهفتم اردیبهشت تمرینات خود را آغاز کنند و سپس در ادامه و بعد از چهارهفته تمرین و بدنسازی مجدد، رقابت‌های لیگ برتر از سر گرفته شده و هفته بیست‌ودوم این رقابت‌ها بالاخره برگزار شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیدگاه شما