تازه های سایت

کد مطلب: 41504
18. ارديبهشت 1399 - 9:07
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: فردی که با راه‌اندازی سایت جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروند نهاوندی به بهانه فروش ماسک ‌کرده بود توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم برای خرید اقلام بهداشتی موجب شده که مجرمان اینترنتی به فکر بهره گیری از این موقعیت برای کلاهبرداری از شهروندان بیافتند.

وی اضافه کرد: در این راستا به تازگی یک شهروند نهاوندی با مراجعه به پلیس فتا خبر از کلاهبرداری میلیونی از وی داده که بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان افزود: به گفته شاکی، او از طریق یکی از سایت‌های فروش ماسک اقدام به خرید ۱۹۰ عدد ماسک به مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کرده بود که پس از انتقال وجه مورد نظر این سایت جعلی از دسترس خارج شده و هیچ ماسکی ارسال نشد.

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا نهاوند با به‌ کارگیری روش‌های فنی و تخصصی‌ و پیگیری‌های شبانه روزی فرد کلاهبردار را شناسایی کردند و با توجه به سکونت متهم در استان تهران با دریافت نیابت قضایی، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با بیان اینکه شهروندان به ‌راحتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند توصیه کرد: هنگام خریدهای اینترنتی، قبل از واریز پول به طور حتم کالای مورد نظر را دریافت و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir قسمت فوریت های سایبری، بخش گزارش مردمی اطلاع رسانی کنند.

دیدگاه شما