تازه های سایت

کد مطلب: 41485
17. ارديبهشت 1399 - 8:34
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از مبارزه با سن غلات در ۱۱ هزار و ۵۸۹ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما از مبارزه علیه سن غلات در سطح ۱۱ هزار و ۵۸۹ هکتار از اراضی غلات شهرستان نهاوند خبر داد.

وی با اشاره به اختصاص ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به گندم و جو آبی و دیم، اظهار کرد: تا کنون ۱۱ هزار و ۵۸۹ هکتار از این اراضی سمپاشی و علیه آفات فصل بهار مبارزه صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ مزارع گندم و جو شهرستان نهاوند نیز سخن گفت و افزود: تا کنون در ۱۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی گندم و هشت هزار و ۴۸۴ هکتار اراضی جو مبارزه با این آفت انجام شده است.

وی از کشاورزان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در راستای مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات مهم را رعایت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز تهیه و قبل از انجام عملیات سمپاشی، دستگاه‌های سمپاش خود را کالیبره و تنظیم کنند، ادامه داد: مبارزه با سن گندم در اراضی کشاورزی یک مساله حیاتی است که باید با انگیزه و جدیت بیشتر پیگیری و انجام شود.

کمالی نژاد گفت: مبارزه با سن غلات باید با قوت، هماهنگی و نظارت بیشتر توسط کارشناسان و کشاورزان انجام شود تا درصد سن زدگی گندم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

دیدگاه شما