تازه های سایت

کد مطلب: 41423
13. ارديبهشت 1399 - 8:53
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از آغاز اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند، تا کنون ۳۲۷ درخت و یک‌هزار و ۴۰۰ پیوندک روی درختان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در نهاوند، تاکنون ۳۲۷ درخت و یک‌هزار و ۴۰۰ پیوندک روی درختان انجام شده است.

وی گفت: این طرح با هدف پیشگیری علمی و عملی از سرمای دیررس بهاره و افزایش بهره‌وری محصول با استفاده از ارقام دیرگل‌ده و دیربرگ‌ده بر روی ارقام بذری نامرغوب گردو اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: شهرستان نهاوند با دارا بودن بیش از ۴ هزار هکتار باغ گردو یکی تولیدکنندگان عمده این محصول در سطح استان است.

وی با بیان اینکه درختان گردو باغات نهاوند همه بومی هستند که نیاز به اصلاح دارند افزود: برای افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرمای دیررس علاوه بر اجرای طرح سرشاخه‌کاری گردو تعداد زیادی نهال اصلاح شده گردو چندلر اواخر سال گذشته بین باغداران شهرستان توزیع شده است.

کمالی‌نژاد در خصوص تامین پیوندک‌های مورد نیاز گفت: پیوندک‌های تهیه شده برای اجرای این طرح از باغ مادری گردو در داخل شهرستان تهیه و تأمین و این عملیات تا تحقق سهمیه ابلاغی شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی به دیگر مزایای سرشاخه‌کاری اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرما و دیرگل‌دهی و برگ‌دهی موجب افزایش محصول و همچنین بالا رفتن کیفیت آن می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما