تازه های سایت

کد مطلب: 41295
4. ارديبهشت 1399 - 7:56
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: سال گذشته ۲۲۵ هکتار از اراضی جنگلی نهاوند در حوزه‌های گاماسیاب و فارسبان در مقابل آفات و بیماری‌های جنگلی آفت‌زدایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن قیاسوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: سال گذشته ۲۲۵ هکتار از اراضی جنگلی نهاوند در حوزه‌های گاماسیاب و فارسبان در مقابل آفات و بیماری‌های جنگلی آفت‌زدایی شد.

وی گفت: مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی به صورت مکانیکی انجام می‌شود زیرا استفاده از سموم می‌تواند محیط زیست جانوری و آب و هوا را به خطر بیندازد و دچار مشکل کند.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند به شیوه‌های مبارزه مکانیکی اشاره کرد و گفت: مبارزه مکانیکی با آفات و بیماری‌های جنگلی به صورت جمع‌آوری بذور آلوده و حذف سرشاخه‌های آلوده از درختانی که روی نقشه مشخص شده‌اند انجام می‌شود.

وی زمان انجام مبارزه مکانیکی با آفات درختان جنگلی را از اواخر تابستان تا اوایل پائیز ذکر کرد و گفت: زمان مبارزه با آفات تا هنگامی است که برگ‌ها در روی درختان قرار دارند و بر این اساس کار آفت‌زدایی از اواسط مرداد تا مهرماه صورت می‌گیرد.

قیاسوند در خصوص میزان پوشش سطح مبارزه با آفات درختان نیز گفت: با توجه به سطح نسبتا بالای اراضی جنگلی در نهاوند ابتدا مناطق جنگلی فازبندی شده و در هر سال قسمتی از آنها آفت‌زدایی می‌شود.

وی به برنامه‌های سال جاری در این زمینه اشاره کرد و گفت: مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته ،کار مبارزه با آفات امسال نیز در اراضی جنگلی مناطق گیان و سیاهدره این شهرستان به اجرا درخواهد آمد.

قابل ذکر است در شهرستان نهاوند ۲۳ هزار هکتار اراضی جنگلی دست‌کاشت و یک‌هزار و ۴۴۱ هکتار جنگل طبیعی وجود دارد که گونه‌هایی نظیر بلوط، ارژن، بنه و زالزلک در آن قرار دارد.

این جنگل‌ها بخشی از جنگل‌های غرب کشور معروف به جنگل‌های زاگرس است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما