تازه های سایت

کد مطلب: 41269
2. ارديبهشت 1399 - 8:27
برخی از رانندگان تاکسی‌های سطح شهر نهاوند اقدام به افزایش 50 درصدی کرایه‌ها به بهانه سوار کردن دو نفر در صندلی عقب گرفته‌اند که باعث اعتراض شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شرایط کرونایی باعث اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی در سطح جامعه شده است ولی عده‌ای به این بهانه سعی درگرفتن پول بیشتر از مردم‌دارند و شرایط را درک نمی‌کنند.

چند روزی است که در شهر نهاوند تاکسی‌ها حق سوار کردن سه نفر در صندلی عقب خودرو را ندارند و با متخلفان طبق گفته مسئولان برخورد می‌شود و در خبرها هم اعلام شد چند راننده به علت تخلف در نهاوند مشمول جریمه‌های 500 هزارتومانی شدند.

سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب نیز بهانه‌ای برای برخی رانندگان شده است که کرایه‌ها را تا 50 درصد بالا ببرند و به‌نوعی کرایه نفر سوم را از بقیه مسافران اخذ کنند که این روال باعث ناراحتی شهروندان شده است.

برخی از شهروندان نهاوندی در پیام‌هایی اعلام کردند که افزایش کرایه ۵۰ درصدی تاکسی‌ها در نهاوند کی اعلام‌شده است؟

این شهروند می‌گوید: بعدازاینکه به رانندگان تاکسی‌ها اعلام شد به علت اجرای طرح فاصله‌گذاری فقط باید دو مسافر در صندلی عقب سوار کنند تعدادی از رانندگان در اقدامی خودجوش کرایه را از 1000 به 1500 افزایش دادند که نمونه آن مسیر میدان امام به سمت ابوذر است که رانندگان 1500 تومان دریافت می‌کنند.

شهروند دیگری پیام داده که لطفاً شهرداری و سازمان تاکسیرانی اعلام کند افزایش کرایه تاکسی‌ها قانونی است یا خیر؟

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: بعد از اجرای طرح فاصله‌گذاری تعدادی از رانندگان در اقدامی خودجوش کرایه را افزایش داده‌اند ولی باید به این عزیزان گفت؛ اگر کرونا باعث کسادی و یا تعطیلی کسب‌وکار شده برای همه شده دیروز خانم من تاکسی سوار شده راننده تاکسی به بهانه اینکه به آن‌ها اعلام کردند باید دو نفر در عقب سوار کنند 50 درصد کرایه اضافه گرفته لطفاً این پیام را منتشر کنید تا تاکسی‌داران عزیز ببینند، من خودم دو ماه است که مغازه‌ام هنوز تعطیل است.

پس‌ازاین انتقادها و گلایه‌های شهروندان سازمان تاکسیرانی نهاوند به موضوع افزایش نرخ کرایه واکنش نشان داد و با رد افزایش 50 درصدی نرخ کرایه اعلام کرد: تاکسی‌ها طبق قانون باید در صندلی عقب دو نفر سوار کنند و گرفتن کرایه نفر سوم تخلف است و مردم تخلفات را گزارش کنند.

این سازمان اعلام کرد؛ با توجه به شرایط ویژه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به تاکسیرانان دستور داده‌شده که در صندلی عقب بیشتر از دو مسافر سوار نکنند؛ لذا مردم از پرداخت هرگونه وجه اضافه امتناع ورزند و در صورت تقاضا وجه اضافه از طرف تاکسی‌ها به سازمان تاکسیرانی و بازرسین اطلاع دهند یا با شماره 09373870486 تماس بگیرند.

سازمان تاکسیرانی نهاوند در پایان گفت: افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی صحت ندارد و با توجه به طول مسیرها کرایه تاکسی‌ها به‌صورت قانونی تا ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

با توجه به پاسخ سازمان تاکسیرانی نهاوند گرفتن کرایه اضافی غیرقانونی است و مردم باید تخلف را گزارش دهند ولی حلقه مفقوده این موضوع بازرسی خود سازمان به‌صورت مستمر و تصادفی از رانندگان و ناوگان حمل‌ونقل عموم شهر است چون پیام‌های مردمی و مشاهدات عینی چیزی غیر ازنظر مسئولان تاکسیرانی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها

بله همینطور در مسیر تاکسی های خطی داخل کرج به تهران . کرایه ای که ۱۱۰۰۰ تومان بوده شده ۱۵۰۰۰ تومان و خودشان نیز میگن کرایه نفر سوم هست! بنده فردا با تاکسیرانی تماس میگیرم امیدوارم رسانه ای شود.

دیدگاه شما