تازه های سایت

کد مطلب: 41030
14. فروردين 1399 - 16:00
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، گفت: به واسطه تقریظی که مقام معظم رهبری در حاشیه کتاب آب هرگز نمی‌میرد مرقوم کردند حاج میرزا محمد سلگی به چهره ملی و نمادی از ایثار، مقاومت، دلدادگی به ولایت، رهبری و کشور تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا در خصوص شهادت جانباز دوران دفاع مقدس حاج میرزا محمد سلگی، گفت: شهادت سردار سلگی نه تنها مردم شهرستان نهاوند و استان همدان بلکه تمامی افرادی که با نام وی آشنا بودن را محزون کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به واسطه تقریظی که مقام معظم رهبری در حاشیه کتاب آب هرگز نمی‌میرد مرقوم کردند حاج میرزا محمد سلگی به چهره ملی و نمادی از ایثار، مقاومت، دلدادگی به ولایت، رهبری و کشور تبدیل شد، ادامه داد: این شهید بزرگوار با تاثی از حضرت ابوالفضل(ع) هر دو پای خود را تقدیم به ولایت، قرآن، اسلام، مردم و کشور کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه شهید سلگی فرمانده گردان ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشگر انصار الحسین(ع) همدان بود، افزود: این جانباز سرافراز بعد از دوران دفاع مقدس با وجود اینکه شهید زنده محسوب می‌شد، حدود 30 سال با سختی، درد و رنج جسمی و از سوی دیگر روحی به واسطه نا ملایمات سیاسی و سو مدیریت موجود در کشور مواجه بود.

بهرام نیا با بیان اینکه شهید سلگی در قالب جماعات و گروه‌ها به دفاع از حقانیت دوران دفاع مقدس، شهدا و بیان خاطران شهدا به عنوان نماد برای نسل فعلی می‌پرداخت و این فعالیت‌ها علی رغم وضعیت جسمانی این شهید تنها به استان همدان محدود نبود، تصریح کرد: شهید سلگی محور و کانون خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه دلدادگان نظام و انقلاب اسلامی بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه افراد حتی کسانی که نگاهی صرفا ملی دارند اما با گفتار، راه و منش حاج میرزا سلگی کوچکترین آشنایی دارند از وی به نیکی یاد می‌کنند و وی را انسانی با بصیرت می‌دانند، عنوان کرد: زاویه دید شهید سلگی محدود نبود و با محوریت ولایت، گذشت و فداکاری به جامعه نگاه می‌کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلگی به عنوان نماد صبر، استقامت و شجاعت در تاریخ ثبت شده است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم مدتی به عنوان معاون گردان این شهید بزرگوار در عملیات‌های مختلف فعالیت کرده‌ام، اگر در حال حاضر در مسیر نظام، انقلاب، ولایت و خدمتگذاری قرار دارم تمامی آنها را از شهید سلگی آموخته‌ام و امیداورم جوانان با تاسی از شهیدان سلیمانی، همدانی و سلگی در راستای نظام و انقلاب گام بردارند./

دیدگاه شما