تازه های سایت

کد مطلب: 41013
14. فروردين 1399 - 8:42
سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند از غربالگری ۷۰ هزار نفر در مبادی ورودی شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حمید نوروزی در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه از ابتدای اجرای طرح غربالگری برای مقابله با کرونا ۳ ایستگاه بازرسی سلامت در مسیرهای ورودی نهاوند از کرمانشاه، لرستان و ورودی شهر فیروزان دایر شد، گفت: نجات گران این جمعیت در چند نوبت به‌صورت شبانه‌روزی در این ایستگاه‌ها خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر ایستگاه تعدادی از اعضای واحدهای داوطلبان و تعدادی از اعضای واحدهای جوانان حضور دارند، افزود: سعی شده در کنار تب سنجی مسافران، آموزش‌های مراقبتی و بهداشتی را نیز به آن‌ها ارائه کرده و با توزیع بروشورهای آموزشی، آن‌ها را به ماندن در خانه و خودداری از ادامه سفر و خود مراقبتی ترغیب کنیم.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند بابیان اینکه پس از اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی باهدف استفاده بهینه از نیروها و امکانات، محل ایستگاه‌های غربالگری را از مبادی ورودی به گلوگاه‌های پرتردد داخل شهر منتقل کردیم، خاطرنشان کرد: با فعالیت این ایستگاه‌ها تاکنون در مجموع بیش از ۷۰ هزار نفر را غربالگری کرده‌ایم.

وی در ادامه از اهدای ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده باارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال به هلال‌احمر از سوی یک خیر نهاوندی ساکن تهران خبر داد و افزود: درنتیجه این اقدام پسندیده و باهمت داوطلبان جمعیت، این مایع ضدعفونی‌کننده در بطری‌های یک لیتری بسته‌بندی و در میان جامعه هدف هلال‌احمر اعم از مددجویان، امدادگران، جوانان، داوطلبان و کارکنان توزیع شد.

نوروزی افزود: درصدی از این مایع ضدعفونی‌کننده را نیز در اختیار شهرداری قراردادیم تا برای گندزدایی معابر و اماکن پرتردد، از آن استفاده شود.

وی از توزیع ماسک رایگان در میان رانندگان آژانس‌های نهاوند نیز سخن گفت و افزود: نصب بنرهای آموزشی در مناطق پرتردد نیز از دیگر اقدامات آموزشی صورت گرفته از سوی این نهاد مردمی بوده است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امکان شرکت در پویش‌های ضدکرونایی هلال‌احمر تا پایان تعطیلات فراهم است، خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال خوبی از سوی نهاوندی‌ها از دو پویش «هلال آماده» و «لبخند» صورت گرفته است.

دیدگاه شما