تازه های سایت

کد مطلب: 40893
26. اسفند 1398 - 10:25

به گزارش پایگاه خبری گرو، "سرهنگ احمد ساکی " فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص رعایت توصیه و هشدارهای پلیسی در چهارشنبه آخر سال  بیان داشت:

1-با توجه به شیوع ویروس کرونا ولزوم رعایت توصیه های بهداشتی همچنین عدم حضور در تجمعات از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و روشن کردن آتش در معابر وخیابان ها جدا پرهیز شود.

2-قطع عضو،ضـايعه اي جبـران ناپذير است، با احتياط و پرهيز از رفتارهاي پرخطر، زندگي را براي خود و ديگران تلخ نکنيم.

3- از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي دستي توسط فرزندانتان جلوگیری کرده و نظارت بر موضوع را جدي بگيريد چراکه بیشتر کودکان معمولا به دور از چشم والدین، مواد محترقه و منفجره را خریداری و در جیب، کیف یا کمد اتاق پنهان میکنند اما این مواد به دلیل درجه اشتعال پایین معمولا زود مشتعل می شوند و گاهی خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند..

4-مـراقب رفتـارهاي خطـرناک و نـاهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهاي گشت نيروي انتظامي و يا پليس 110 اطلاع دهيد.

5-از سـوزاندن وسايل يا مواد غيرمتعارف مانند کپسول گاز، لاستيک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظير بنزين، الکل، کاربيت و مانند آن جدا خودداري کنيد چراکه آتش زدن مواد منفجره دست ساز و مواد آتش زا مانند کپسول گاز، لاستيک، بنزين، الکل و کاربيت همه ساله تعداد زیادی از هموطنانمان را به کام مرگ برده و یا باعث نقص عضوشان شده است.

6- دقت داشته باشید وجود مواد محترقه در نزديکي دستگاههاي حرارتي و برقي باعث انفجار و آتش سوزی خواهد شد.

7-کبریت و مواد آتش زا مانند نفت و بنزین باید خارج از دسترس کودکان نگهداری شود و هرگز نباید به کودک اجازه داد با آتش زدن بوته، هیزم و امثال اینها در محیط خانه یا پارکینگ، جان خود و دیگران را به مخاطره بیندازد.

8-در صورت شناسایي عاملين فروش مواد محترقه یا اطلاع یافتن از فعالیت آنان ، سریعا موضوع را با پلیس در میان بگذارید.

9-مراقب باشيد کلیه افراد خانواده تان خصوصا کودکان و افراد مسن در اين ايام از خانه خارج نشوند.

عمده آسیبهای گزارش شده از سوی اورژانس و پلیس در رابطه با برگزاری نادرست مراسم چهارشنبه آخر سال

1- سوختگي شدید ناشي از انفجار و آتش حجيم

2- اصابت ترکش به بدن؛ به ویژه به چشمها

3- قطع عضو و معلوليت(معمولا دست و چشم)

4- آتش سوزي و انفجار و تخریب منازل و محیط های مسکونی

5- سقط جنين و عارضه هاي رواني به ويژه در نزد بانوان

6- ناامني در محلات و معابر براي شهروندان

دیدگاه شما