تازه های سایت

کد مطلب: 40623
6. اسفند 1398 - 23:01
جلسه شبانه ستاد بحران نهاوند با توجه به‌شدت بارش‌ها و قرار گرفتن چندین منطقه نهاوند در حالت بحرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با توجه به‌شدت بارش‌ها و وضعیت خطرناک چندین روستای نهاوند امشب ستاد بحران شهرستان به ریاست ناصری فرماندار برگزار شد.

در این ستاد با توجه به‌قرار گرفتن چندین روستا به‌خصوص بخش زرین‌دشت و گیان نهاوند در وضعیت خطرناک تصمیماتی اتخاذ شد.

در این ستاد اعلام شد به درخواست فرماندار نهاوند و با دستور استاندار همدان، ستاد بحران استان با مدیریت معاون عمرانی استاندار و با حضور ۸ مدیرکل با تمام تجهیزات و ادوات کامل به‌طرف شهرستان نهاوند در حال حرکت است.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در این ستاد گفت: با توجه به‌شدت بارش‌ها در دو بخش گیان و زرین‌دشت مشکل وجود دارد اولویت مهم حفظ جان مردم و در مرحله بعدی مال و احشام مردم است.

وی اظهار داشت: از همه ظرفیت بسیج برای کمک به مجموعه شهرستان استفاده می‌کنیم تا کمترین خسارت به شهرستان وارد شود.

ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه گفت: آب شرب گیان مشکل دارد و مردم نمی‌توانند آب استفاده کنند چند تانکر آب‌رسانی در شهر گیان مستقر است.

وی بابیان اینکه مدیران همه به مناطق حاد بروند و تا عادی شدن شرایط به منزل نروند، اظهار داشت: فردا چهارشنبه ۷ بهمن ممکن است در موضوع آب شرب و گاز مشکلاتی رخ دهد.

با بر گزارش‌های رسیده بیش از ۵۰ روستای نهاوند در معرض سیل و آب‌گرفتگی قرار دارند و برخی روستاها و مناطق شهری هم در آستانه تخلیه شدن هستند.

برخی راه‌های ارتباطی بخش خزل و زرین‌دشت مسدود شده است و روستاهای در مسیر رودخانه گاماسیاب در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

 به گفته مدیر هواشناسی نهاوند تاکنون بیش از ۷۸ میلی‌متر بارش در شهرستان داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارش داشته باشیم.

جلالی شهردار گیان نیز گفت: با توجه به حجم آب‌گرفتگی در شهر گیان نیروهای بسیج شهر گیان در کنار کارکنان شهرداری و هلال‌احمر ورود پیداکرده‌اند.

وی گفت: تاکنون 25 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی در این شهر با کمک عوامل امدادی امدادرسانی شده‌اند.

جلالی افزود: چنانچه بارندگی با این شدت باشد احتمال طغیان مسیل داخل شهر گیان وجود دارد و باید برای این منطقه فکری عاجل شود.

استادیوم علیمرادیان آماده اسکان اضطراری

فرهاد ادیب مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی علیمرادیان از آماده‌باش سالن و نیروهای این مجموعه در صورت نیاز جهت اسکان روستائیان و مسافران حادثه‌دیده در سیل خبر داد.

وی اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا در صورت نیاز برای اسکان روستاییان سالن‌های مجموعه علیمرادیان را در اختیار اهالی روستاهایی که در معرض خطر هستند قرار دهیم.

ادیب بابیان اینکه مسافران درراه مانده هم می‌توانند از امکانات مجموعه استفاده نمایند، افزود: کارکنان استادیوم در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به یاری همشهریان می‌شتابند

انتهای پیام/س

دیدگاه شما