تازه های سایت

کد مطلب: 40606
4. اسفند 1398 - 8:16
مسئول زکات و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی نهاوند گفت: بیش از یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در نهاوند جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام مصطفی عبدالملکی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت غلات در نهاوند تاکنون بیش از یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات‌ توسط کشاورزان شهرستان نهاوند پرداخت شده است.

وی افزود: امسال میزان تفاهمنامه و تعهد شهرستان برای جمع‌آوری زکات ۲ میلیارد تومان تعیین شد که یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن مربوط به نهاوند و ۶۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بخش خزل بوده است.

مسئول زکات و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نهاوند گفت: از مجموع تعهدات جمع‌آوری زکات برای نهاوند و منطقه خزل به ترتیب نزدیک به یک‌میلیارد و ۷۰  میلیون تومان و ۵۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

وی در خصوص نحوه پرداخت زکات از سوی کشاورزان اظهار کرد: حدود نیمی از این مبالغ به صورت نقدی به ستاد زکات شهرستان پرداخت شده و مابقی نیز تحت نظر شورای زکات هر روستا هزینه شده است.

عبدالملکی مصرف زکات در روستاها را عموما در زمینه امور عام‌المنفعه ذکر کرد و افزود: زکاتی که در هر روستا زیر نظر شورای زکات هزینه شده عمدتا نقدی و یا به صورت تهیه کالا برای رفع نیاز محرومان بوده که صرف تهیه معیشت، خرید جهیزیه، درمان بیماران، تهیه مایحتاج تحصیلی و دیگر موارد عام‌المنفعه شده است.

وی استعدادهای شهرستان را در زمینه زکات بسیار بالاتر از رقم‌های فعلی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت شاغل شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت دارند لذا در صورتی که زکات از طرف همه آنها پرداخت شود گام مهمی در توسعه و آبادانی هر منطقه برداشته می‌شود.

مسئول زکات و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نهاوند گفت: به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت زکات با همکاری مبلغان اداره تبلیغات اسلامی جلساتی برای کشاورزان در سطح روستاها برگزار می‌شود و سرفصل‌های زکات و نیازمندی‌های فقرا در قالب بروشور تهیه و در اختیار کشاورزان گذاشته می‌شود.

وی از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سهمیه جمع‌آوری زکات در نهاوند ۸۰۰ میلیون و در خزل ۴۰۰ میلیون تومان بود که به طور کامل تحقق یافت.

عبدالملکی افزود: امسال این رقم در نهاوند یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون تومان و در خزل حدود ۵۵۰ میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما