تازه های سایت

کد مطلب: 40510
26. بهمن 1398 - 8:35
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر از مردم این استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۰۱ هزار و ۸۴۳ نفر مرد و ۷۰۲ هزار و ۸۸۷ تن زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ابوالقاسم الماسی بیان کرد: ۶۳ هزار و ۵۹۱ رای اولی در پای صندوق های رای حضور می یابند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۵۱۰ تن مرد و ۳۱ هزار و ۸۱ تن زن هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۸ شعبه اخذ رای در این استان پیش بینی شده است گفت: ۲۹۷ شعبه اخذ رای در شهرستان همدان، ۵۵ شعبه در فامنین، ۱۹۹ شعبه در ملایر، ۷۷ شعبه در رزن، ۴۵ شعبه در درگزین،۱۴۳ شعبه در کبودراهنگ، ۱۱۴ شعبه در بهار، ۱۰۰ شعبه در تویسرکان، ۱۴۷ شعبه در نهاوند و ۱۱۰ شعبه در اسدآباد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان ادامه داد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان و انصراف برخی از کاندیداها در نهایت ۱۷۲ داوطلب در این دوره از انتخابات باقی ماندند.

الماسی افزود:  ۶۴ داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۲۷ داوطلب در بهار و کبودراهنگ، ۱۸ داوطلب در نهاوند، ۱۱ داوطلب در تویسرکان، هفت داوطلب در اسدآباد، ۲۶ داوطلب در ملایر و ۱۹ داوطلب در رزن و درگزین به رقابت می پردازند.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار نفر در استان همدان کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند و تمامی شعب و مجریان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار هستند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال جاری برگزار می شود./ایرنا

دیدگاه شما