تازه های سایت

کد مطلب: 40477
23. بهمن 1398 - 8:58
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید بازیکنان استقلال در مصاف با الشرطه، به خاطر وضعیت و شرایط جنگی کشور عراق ترسیده بودند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، غلامحسین فرزامی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره تساوی استقلال مقابل الشرطه عراق گفت: به نظر من تجربه مربی در این بازی خیلی تاثیرگذار بود. فکر می‌کنم فرهاد مجیدی تجربه لازم را برای این کار نداشت. او باید کمک و دستیاری غیر از آن دستیار اسپانیایی‌اش داشته باشد که جنبه بین‌المللی تیمش افزایش پیدا کند. کمک‌های داخلی به نظر من فقط  رقابت‌های داخلی موثر خواهد بود. امکان ندارد شما به کلاس‌های بین‌المللی نرفته باشید و بعد بتوانید مربی‌گری درستی را ارائه کنید.

او درباره تقابل استقلال با الشرطه عراق خاطرنشان کرد: بازیکنان جلسه اولی بود که پا به کشوری گذاشته بودند که چندین سال  جنگ است. به نظر من خوف آن جنگ‌ها روی بازیکنان تاثیر گذاشته است و باعث شده بود که بازیکنان از شرایط بترسند و این نمایش را ارائه دهند.

فرزامی در انتقاد به عملکرد فرهاد مجیدی اظهار کرد:‌ فرهاد مجیدی در حال حاضر چیزی ندارد که بخواهد ارائه کند. اگر آدم‌ها پخته‌ای روی کار بیاید، شاید شرایط بهتر شود. من سال اول دانشگاه بودم و یک سال از فرانسه گروهی برای تحلیل فنی فوتبال به تلوزیون آمده بودند. من در آن موقع دوره‌های آقای کرامر و آقایان حبیبی و رنجبر را دیده بودم. در آن زمان ما واقعا لذت می‌بردیم از تجزیه و تحلیل فنی که انجام می‌شد که تیم باخته را چطور می‌توان به رختکن برد تا بتواند در نیمه دوم به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید:

سازِ کوک فرهاد با هجومی‌ترین تیم سال‌های اخیر

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه اضافه کرد: فرهاد مجیدی باید کلاس‌های ریفورم و تغییر تاکتیک در روند بازی را پشت سر بگذارد تا بتواند نحوه تغییر را در زمین بازی پیاده کند. او تیم برنده را به رختکن می‌برد و موقعی که نیمه دوم می‌شود، عقب نشینی می‌کند و بازی را به تساوی می‌کشاند.

فرزامی در واکنش به این مساله که فرهاد مجیدی تا به حال با استقلال باختی تجربه نکرده است، گفت: باختن این نیست که شما بازی با نتیجه شکست واگذار کنی. ‌ به نظر من  وقتی که شما گل می‌زنی و گل مساوی را می‌خوری همان باخت است و تفاوتی با شکست در یک بازی ندارد. در بازی با الشرطه عراق وقتی که ما گل اول را می‌زنیم به خاطر فعالیت بازیکنان در زمین است. وقتی نیمه اول به پایان رسید و بازیکنان وقتی به رختکن رفتند،‌ معلوم است که مجبدی چیزی برای ارائه کردن نداشته است. این گرفتاری را باید همین الان حل کرد. در کشور چهار مربی درجه یک هستند که بتوانند به او کمک کنند. اگر همین روند ادامه پیدا کند در بازی‌های بعدی باختن شروع می‌شود چون مجیدی نمی‌تواند اطلاعاتی به بازیکنان بدهد و در بازی‌ها گل می‌خورد.

او افزود: همه چیز حتی حرکت‌های دروازه‌بان در بازی باید تحت نظر باشد. به طور مثال سید حسین حسینی باید طوری آماده می‌شد که وقتی توپ به بیرون می‌رود، به سمت آن نرود تا اتفاق خاصی نیفتد. این مساله باید در تمرینات مد نظر قرار بگیرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من آقا وسط باید در الویت تمرین‌ها قرار بگیرد. این تمرین موجب می‌شود در بازی وقت گرفته شود. باید چند دفعه این کار و تمرین صورت بپذیرد. بازیکنان هنوز آن پختگی لازم را ندارند و این نقش مربی است که بتواند راهکار درست به بازیکنانش بدهد.

فرزامی درباره عملکرد مهدی قائدی گفت: باید یک نگرش درستی به این بازیکن داشت. او حکم طلایی برای استقلال دارد که باید حفظش کرد و نباید در اختیار دیگران قرار داد. باید طوری با این بازیکن رفتار شود که بتوان به بهترین نحو از او استفاده کرد.

او با مقایسه فرهاد مجیدی با عملکرد آندره‌آ استراماچونی گفت: الان فرهاد در استقلال کاری  می‌کند که محصول و دستاورد استراماچونی است و از بازیکنانی دارد بهره می‌برد که استراماچونی آن‌ها را تربیت کرده است. استراماچونی به تیم شکل داد و او دارد از نتایج تلاش‌های استراماچونی استفاد می‌کند.

پیشکستوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان استقلال همه جوان هستند و نیاز به جلسات مختلف دارد و باید درست آموزش ببینند تا بتوانند عملکرد خوبی در تیم داشته باشند. من و منصور پورحیدری و رضا عادل‌خانی در یک دبیرستان بودیم و منصور هم آدم بسیار گیرایی بود. آقای هاشمی طبا حرف قشنگی زد و گفته بود که مربی که ریاضی ندادند، مربی نیست. به نظر من باید سیستمی در فرایند مربی‌گری وجود داشته باشد که بتوانند بهترین عملکرد را از خودشان ارائه دهند.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌توانند مدعی قهرمانی در لیگ برتر باشد و مقام قهرمانی را کسب کند، خاطرنشان کرد: من استقلال را در حد قهرمانی نمی‌بینم. چون در این زمان وضعیت طوری نیست که استقلال بتواند خود را در مقام قهرمانی ببیند. الان شما ببینید پرسپولیس هم داور و هم تماشاگر و مطبوعات را دارد و به خاطر اینکه مطبوعات بتوانند فروش بیشتری داشته باشند، باید بیشتر از پرسپولیس بنویسند. عوامل موفقیت باید در  کنار یکدیگر باشند و باهم ارتباط داشته باشند و امیدوارم استقلال به این جایگاه برسد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما