تازه های سایت

کد مطلب: 40410
17. بهمن 1398 - 7:18
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: یک سامانه بارشی از سمت دریای مدیترانه، روز جمعه وارد همدان می‌شود و به صورت بارش باران و ریزش برف در بیشتر نقاط این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روح‌الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: از روز جمعه یک سامانه بارشی به تدریج از سمت غرب وارد همدان می‌شود و با ریزش برف و بارش باران در این استان فعالیت می‌کند.

زاهدی با اشاره به اینکه سرعت حرکت این سامانه زیاد و بارش‌های آن کم است، بیان کرد: این سامانه روزهای جمعه و شنبه در استان فعال است و از روز یکشنبه آسمان همدان را ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه به همراه این سامانه سرعت وزش باد در همدان افزایش می‌یابد، عنوان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه دمای بیشینه بیشتر نقاط استان بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

زاهدی اظهار داشت: دمای کمینه هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت باد در شهر بهار ۵۴ کیلومتر در ساعت و در همدان ۴۳ کیلومتر در ساعت رسید.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما