تازه های سایت

کد مطلب: 40366
13. بهمن 1398 - 8:45
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: ۱۷۹ نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام جلال مرادی از تأیید صلاحیت ۱۷۹ نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۴۳۹ نفر ثبت نامی، ۵۷ نفر انصراف داده و ۱۷۹ نفر تأیید صلاحیت شده و صلاحیت مابقی افراد احراز نشده است، گفت: پس از ۳ مرحله بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی، هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی ۴۷.۱۱ درصد از داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت، ۲۵.۲۶ درصد عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت شدند.

حجت الاسلام جلال مرادی کمترین میزان تأیید صلاحیت را در شهرستان اسد آباد و بیشترین را در شهرستان بهار و کبودرآهنگ عنوان کرد و افزود: برای هر کرسی مجلس در استان همدان ۲۰ نفر داوطلب رقابت می‌کنند که بیشترین رقابت در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ با ۳۹ نفر برای یک کرسی و کمترین در حوزه انتخابیه اسدآباد با ۷ نفر برای یک کرسی است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۶۳ نفر، ملایر ۲۶ نفر، نهاوند ۱۷ نفر، تویسرکان ۹ نفر، رزن و درگزین ۱۸ نفر و بهار و کبودرآهنگ ۳۹ نفر تأیید صلاحیت شده اند.

مرادی همچنین با اشاره به اینکه تقریباً در روند تأیید صلاحیت کاندیداهای شاخص و نمایندگان فعلی تغییری حاصل نشد، گفت: نتایج همان چیزی است که قبلاً از طریق هیئت‌های اجرایی به داوطلبان ابلاغ شده است.

دیدگاه شما