تازه های سایت

کد مطلب: 40280
5. بهمن 1398 - 9:20
استقلال امشب در زمینی باید روبروی الکویت به میدان برود که فرهاد مجیدی در همین زمین یکی از ۴ گل برد پرگل استقلال در خاک امارات را به ثمر رسانده و با خاطره ای خوش از آن خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، تیم استقلال طبق برنامه اعلام شده از سوی AFC باید امشب ساعت ۱۷:۵۰ در استادیوم مکتوم بن راشد آل مکتوم به میدان برود. دیداری که قطعا با بودن ایرانی های زیادی که در امارات ساکن هستند خیلی هم برای این تیم غریبانه محسوب نمی شود.

*ورزشگاه ۱۲ هزار نفری!

ورزشگاهی با گنجایش ۱۲ هزار نفر که در سال ۱۹۹۵ میلادی ابتدا با ظرفیت ۱۸ هزار نفری بنا شد. اما در بازسازی مجدد این استادیوم، گنجایش آن به ۱۲ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

*استادیوم امشب دو اسمه است!

این استادیوم از سال ۲۰۱۷ به بعد تغییر نام پیدا کرده و به نام استادیوم شباب الاهلی استادیوم نامگذاری شد. دلیل این تغییر نام تلفیق سه باشگاه الشباب، دبی و الاهلی امارات بود که اتفاقا این تیم در حال حاضر هم صدرنشین جدول لیگ برتر امارات هم هست.

*ورزشگاه دوم الاهلی!

ناگفته نماند این تیم دیدارهای رسمی اش را در استادیوم نادی الاهلی برگزار می کند و ورزشگاه شباب الاهلی استادیوم دوم خانگی این تیم محسوب می شود. استادیوم اصلی این تیم همان ورزشگاهی است که علی کریمی در آن به میدان می رفت. ضمن اینکه استقلال در زمین اصلی تیم الاهلی یکبار به زمین رفته و ۱-۲ تن به شکست داده است.

*خاطره برد پر گل استقلال!

اما استقلال در فصل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا که با باشگاه الشباب امارات همگروه شد در دیدار رفت در تهران با این تیم ۰-۰ کرد ولی در بازی برگشت در همین ورزشگاهی که قرار است امشب به میدان برود تیم الشباب را با نتیجه پرگل ۲-۴ مغلوب ساخت.

*گلزنی فرهاد مجیدی در همین استادیوم!

گلهای استقلال در آن دیدار را جی لوید ساموئل، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و خسرو حیدری به ثمر رساندند. قطعا خاطره خوش فرهاد باعث روحیه دادن او به اعضای تیمش خواهد شد.

*قلعه نویی برنده زمین را ترک کرد!

سرمربیگری استقلال در آن دیدار را امیر قلعه نویی برعهده داشت و با خاطره ای خوش از آن استادیوم بیرون رفتند. آن مصاف جمعه ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۱ برگزار شد.

*بازگشت پس از حدود ۷ سال!

حالا ۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۰ روز از آن دیدار می گذرد و بار دیگر استقلال باید با فرهاد مجیدی البته این بار در ردای مربیگری شاگردانش را روبروی تیمی کویتی در استادیومی که روزی خودش یکی از گلهای پیروزی بخش استقلال را به ثمر رسانده بود به زمین بفرستد.

*استادیوم سابق ۶ ایرانی!

استادیومی که قرار است استقلال در آن به میدان برود برای فوتبالی های ایران چندان هم ناآشنا نیست. طوری که تاکنون در این تیم بازیکنانی از پرسپولیس مانند علی دایی، جواد کاظمیان و مهرداد میناوند حضور داشتند و البته استقلالی هایی مانند داریوش یزدانی، ایمان مبعلی و مهرداد اولادی هم در این تیم توپ زده اند.

دیدگاه شما