تازه های سایت

کد مطلب: 40028
12. دى 1398 - 9:17
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای شروع مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال ۸۴ تاکنون ۷۲ درصد از مساکن روستایی نوسازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو،علیرضا نثاری با بیان اینکه از ابتدای شروع برنامه نوسازی واحدهای روستایی در سال ۸۴ تا کنون ۱۵ هزار و ۹۰۰ واحد مورد نوسازی قرار گرفته است اظهار کرد: در سال جاری بیشترین اعتبار برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی منظور شده است.

وی افزود: با توجه به بارشهای ابتدای سال جاری ۲۰۶ میلیارد اعتبار برای نوسازی واحدهای آسیب‌دیده در نظر گرفته شد و علاوه بر این ۵۸ میلیارد ریال دیگر نیز به صورت تسهیلات ویژه برای نوسازی  مساکن روستایی این شهرستان تخصیص داده شد که مجموعا ۲۶۶ میلیارد اعتبار در سال جاری منظور شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند اضافه کرد: در شهرستان نهاوند مجموعا ۱۶۸ روستا وجود دارد که ۲۳ هزار و ۴۵۰ خانوار در آنها ساکن بوده و دارای ۲۶ هزار و ۵۷۳ واحد مسکن هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسعه روستاهاست افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده اند لذا تلاش ما بر این است که با درخواست اعتبارات لازم در نظر داریم کار نوسازی را به صد درصد برسانیم.

نثاری در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح هادی تاکنون فاز اول طرح هادی ۹۱ روستا در دست اقدام قرار گرفته که ۵۱ روستا به بهره‌برداری رسیده و ۴۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت برای واحدهای روستایی از برنامه‌های بنیاد مسکن است گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون برای ۲۲ هزار و ۳۵۰ واحد روستایی سند مالکیت صادر شد و برای مابقی نیز اقداماتی در حال انجام است که در آینده انجام می‌شود./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما