تازه های سایت

کد مطلب: 39980
8. دى 1398 - 8:45
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه طی هفته گذشته دو موقوفه جدید توسط واقفان خیراندیش این شهرستان ثبت شد گفت: در واگذاری برخی موقوفه‌ها برای ایجاد اشتغال آمادگی داریم که در این راستا موقوفه باغ ربیع برای پرورش گل و تولید و تکثیر نهال به صورت استیجاری واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپوراظهار کرد: وقف یک منزل مسکونی به مساحت ۲۸۶ متر مربع برای توسعه حریم امامزاده محمد(ع) توسط خانواده مرحوم شکرالله شعبانی از واقفان شهرستان که تاکنون ۳۳ رقبه را در نهاوند وقف کرده، یکی از وقف‌های جدید در این شهرستان است.

وی افزود: علاوه بر این یک قطعه زمین به مساحت ۱۶ جریب در روستای دهفول توسط خانواده میرولی میری با نیت روضه‌خوانی برای سیدالشهدا(ع) و کمک‌ به فقرا وقف شد که در حال حاضر به مستاجر واگذار شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند به دیگر موقوفات خیرین در سال جاری اشاره کرد و گفت: در اوایل سال جاری نیز چهار قطعه زمین در سطح روستاهای نهاوند برای احداث مسجد و حسینیه وقف شده است.

آمادگی برای ایجاد مجتمع‌های مسکونی زوج‌های جوان 

وی به تعداد موقوفات شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا بیش از ۲۰۰ موقوفه، بالغ بر ۶۰۰ رقبه و نزدیک به ۴۰۰ حسینیه، فاطمیه و زینبیه وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف نهاوند به نیات واقفین اشاره کرد و گفت: عمده نیات واقفین شهرستان در زمینه روضه‌خوانی، کمک به نیازمندان ،تامین دارو و درمان، دادن افطاری، برنامه‌های قرآنی و زیارت امامان معصوم است که در این خصوص هفته گذشته ۱۲ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی از فراهم بودن زمینه‌های لازم برای ایجاد مجتمع‌های مسکونی زوج های جوان در صورت همکاری با اوقاف شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بسترهای موجود، اداره اوقاف شهرستان آمادگی دارد تا در صورت همکاری دیگر نهادهای مرتبط مجتمع‌های مسکونی ویژه زوج‌های جوان در نهاوند را ایجاد و در اختیار آنها قرار دهد.

اسدپور در پایان از واگذاری موقوفه‌ها برای ایجاد اشتغال خبر داد و افزود: ما در زمینه واگذاری برخی موقوفه‌ها برای ایجاد اشتغال به افراد متقاضی از آمادگی لازم برخورداریم و در این راستا موقوفه باغ ربیع را برای پرورش گل و تولید و تکثیر نهال به صورت استیجاری واگذار کرده‌ایم که در این زمینه حدود هفت نفر مشغول به کار شده‌اند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما