تازه های سایت

کد مطلب: 39889
30. آذر 1398 - 8:46
با حضور معاون سوادآموزی استان همدان اولین مرکز یادگیری محلی غیردولتی شهرستان نهاوند ویژه سوادآموزان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اولین مرکز یادگیری محلی شهرستان نهاوند ویژه سوادآموزان نهضت سوادآموزی با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای فیازمان این شهرستان افتتاح شد.

معصومه خدابنده لو معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان همدان در این مراسم گفت: در این مراکز انواع آموزش‌ها در کنار آموختن سواد برای سوادآموزان آموزش‌دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: در مراکز یادگیری محلی فرصت مناسبی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد است تا به یادگیری مهارت‌های فنی و مهارت‌های زندگی اقدام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به مزایای این طرح گفت: این اولین مرکز محلی یادگیری در شهرستان نهاوند است که افتتاح می‌شود و در کل استان 12 مرکز یادگیری محلی وجود دارد.

وی بیان داشت: در این مراکز برای توانمندسازی گروه‌های هدف که بازماندگان از تحصیل و افراد بی‌سواد هستند خدمات ارائه می‌کند و امیدواریم بتوانیم این مراکز را گسترده‌تر کنیم.

خدابنده لو افزود: مراکز یادگیری محلی درواقع واحدهای آموزشی و سوادآموزی هستند که علاوه بر کلاس‌های سوادآموزی مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و کلاس‌های فراگیری حرفه‌هایی مانند خیاطی است.

وی بیان کرد: آموزش حقوق شهروندی، قران خوانی و آموزش خانواده از دیگر آموزش‌هایی است که در این مراکز ارائه می‌شود.

سوری رئیس اداره سوادآموزی شهرستان نهاوند نیز در ادامه این مراسم گفت: نرخ سوادآموزی شهرستان نهاوند 97 درصد است و از میانگین استانی بالاتر است.

وی اظهار داشت: در اولین مرکز یادگیری محلی در نهاوند که امروز افتتاح شد بیش از 200 ساعت کلاس خیاطی علاوه بر باسواد کردن شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

سوری افزود: در این مرکز 100 سوادآموز باهدف آموزش مهارت‌های زندگی و فنی در کنار تحصیل آموزش می‌بینند و آموزش‌های ارائه‌شده خیاطی به همه آموزش‌دهندگان به‌صورت رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: در مرکز یادگیری محلی روستای فیازمان دو کلاس سوادآموزی، دو کلاس انتقال، یک کلاس تحکیم و یک کلاس آموزش مهارت خیاطی اجرا می‌شود و همه شرکت‌کنندگان خارج از کلاس آموزشی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند گفت: در این مرکز برای 30 نفر نیز کلاس آموزش رایانه برگزار می‌شود و طرح آموزش عملی نماز به همراه تدریس کتاب "نماز کلید بهشت " انجام می‌شود.

 

دیدگاه شما