تازه های سایت

کد مطلب: 39878
29. آذر 1398 - 12:19
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه پیروی از ولایت‌فقیه رمز پیروزی و تداوم انقلاب همچون ۴۰ سال گذشته است، گفت: دشمن به دنبال قطع ارتباط کشورهای مقاومت اسلامی با ایران است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی شامگاه چهارشنبه در جمع پژوهشگران، روحانیون حوزوی و اساتید دانشگاه فنی نهاوند ضمن تأکید بر لزوم وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه برای مقاومت در برابر دشمن، اظهار کرد: در روش تحصیل حوزه و دانشگاه از گذشته تاکنون نقاط ضعف و قوتی وجود داشته است.

وی بابیان اینکه امروز باید هدف ما حول محور وحدت تبدیل نقاط ضعف به قوت باشد، گفت: آموزه‌های علمی و دینی هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند که آن هم کمال و توفیق انسان است لذا باید توجه داشته باشیم در زمینه بهره‌گیری علوم دنیا که همان سواد دانشگاهی است و همچنین علوم دینی که برگرفته از آیات و روایات امامان معصوم است هرچه در توان داریم به کار بگیریم چراکه هردوی این مهم دنیا و آخرت انسان را تأمین می‌کند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به اینکه امت اسلامی همواره باید رو به رشد باشد و این مهم محقق نمی‌شود مگر با مجاهدت و کوشش اساتید حوزه و دانشگاه، گفت: نتیجه رشد علمی کشور که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب است باید منجر به ناکامی دشمن باشد که خوشبختانه جدا از برخی تحرکات در اوایل انقلاب که دشمنان به‌وسیله دانشگاه رقم زده‌اند تاکنون موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: بعد از انقلاب خوشبختانه در بحث کمیت دانشگاه و حوزه‌های علمیه پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم اما باید توجه کنیم که آیا ازلحاظ کیفی نیز مطالبه قرآن و امام (ره) و مقام معظم رهبری را برآورده کرده‌ایم؟

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به تحرکات گروهک‌های شرق و غرب در اوایل انقلاب با سوءاستفاده از دانشگاه‌ها، گفت: زمانی دانشگاه ما میدان جنگ دشمن علیه جمهوری اسلامی شد اما خوشبختانه با درایت و تیزبینی اساتید ما دشمنان از این مهم هم ناامید شدند و دریافتند که همه لایه‌های انقلاب اسلامی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب قدم برمی‌دارند.

وی بابیان اینکه ۱۷ هزار شهید ترور محصول نفوذ منافقین بر دانشگاه‌ها بود، گفت: دشمن زمانی که از دانشگاه ناامید شد این بار در جنگی تمام‌عیار به مقابله با ایران پرداخت و بیش از ۲۰۰ هزار جوانان مؤمن و انقلابی در این راه شهید شدند اما نگذاشتند ذره‌ای از این خاک به دست دشمنان بیفتد.

امام‌جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال قطع ارتباط کشورهای مقاومت اسلامی با محور مقاومت و بیداری اسلامی است.

وی در پایان تأکید کرد: عمل صادقانه به وظایف و پیروی از ولایت‌فقیه رمز پیروزی و تداوم انقلاب همچون ۴۰ سال گذشته است.

دیدگاه شما