تازه های سایت

کد مطلب: 39767
19. آذر 1398 - 9:35
شاگرد وارسته مکتب آیات عظام بروجردی، گلپایگانی، مرعشی نجفی و مؤسس حوزه علمیه نهاوند در 96 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و شهرستان نهاوند را عزادار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، خبر ناگهانی رحلت آیت‌الله محمدی عالم وارسته و مجاهد نستوه شهرستان نهاوند امت حزب‌الله این شهرستان را عزادار مجاهدی زاهد و عالمی وارسته کرد.

آیت‌الله مالک کاویانی معروف به محمد محمدی در سال 1302 در روستای انوج از توابع شهرستان ملایر به دنیا آمد و در سنین جوانی به جهت علاقه به تحصیل علوم دینی و هوش و ذکاوت سرشاری که داشت مقدمات را در روستای محل تولد شروع کرد.

علاقه فراوان آیت‌الله محمدی به علوم دینی و فراگیری سریع علوم باعث شد تا این عالم وارسته به محضر درس آیت‌الله حاج شیخ عزیز الله علیمرادیان که از علمای بزرگ منطقه غرب کشور در شهر نهاوند بود راه یابد.

تحصیل در محضر علمایی چون آیت‌الله علیمرادیان و آموختن علوم دینی مختلف شرایط جدیدی در زندگی آیت‌الله محمدی بود که خیلی سریع وی را به فردی مورد اعتماد و دانشمند تبدیل کرد.

بعد سال‌ها تلمذ در محضر این عالم ربانی با هدایت ایشان (آیت‌الله علیمرادیان) به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد تا نقطه عطفی در زندگی این روحانی جوان به وجود بیاید و درهای زیادی از علوم مختلف با اساتیدی به نام بر روی آیت‌الله محمدی گشوده شود.

ایشان در قم در محضر استادان مبرزی مانند آیت‌الله مشکینی و خزعلی و دیگر اساتید سطوح عالی آن زمان به تحصیل و فراگیری علوم دینی پرداخت به‌نحوی‌که وی موفق شد به حلقه عالمان و آیات عظام آن زمان راه یابد.

 با مساعدت آیت‌الله مشکینی ایشان موفق شد به درس خارج مرحوم آیت‌الله بروجردی زعیم حوزه‌های علمیه راه یابد و بعد از رحلت ایشان در زمره شاگردان آیات عظام گلپایگانی و مرعشی نجفی قرار بگیرد.

مفاهیم ارزشمند و دروسی که در محضر به نام‌ترین علمای آن زمان فراگرفته بود باعث شد از آیت‌الله محمدی روحانی عالم و مجاهد و زاهدی صادق پرورش یابد تا منشأ خدماتی باشد.

آیت اله محمدی در سال 1361 با رحلت استاد خود آیت‌الله علیمرادیان به نهاوند هجرت و مسئولیت اداره حوزه علمیه نهاوند و تربیت طلاب را به عهده گرفت و به کار تربیت و تهذیب نفس روحانیون نهاوندی اقدام کرد.

 تربیت‌یافتگان مکتب آیت‌الله محمد هرکدام منشأ خدماتی شدند و از دیگر ثمرات تربیت ایشان در حوزه علمیه نهاوند حضور شاگردان روحانیون نهاوندی در دوران دفاع مقدس بود.

باوجود تعداد کم روحانیون در نهاوند ولی رزمندگان روحانی در نهاوند 14 شهید سرافراز و شجاع را تقدیم انقلاب اسلامی کردند تا نشان دهند پرورش‌یافته مکتب اسلام هستند و در مقابل ظلم سکوت نمی‌کنند.

 حضرت آیت‌الله محمدی در ادامه راه پربرکت و پر بهجتی که از سال‌های نوجوانی انتخاب کرده بود فرزند برومندش شهید حجت‌الاسلام محمدمهدی کاویانی را نیز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد تا نشان دهد درراه دین اسلام از همه هستی خود می‌گذرد.

این عالم وارسته، مجاهد نستوه، اسوه اخلاق، عالم زاهد و پدر شهید سرانجام پس از عمری مجاهدت درراه اعلی کلمه‌الله و تبلیغ و ترویج معارف الهی و اسلامی در شامگاه 17 آذر بعد تحمل یک دوره بیماری در شهر مقدس قم دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما