تازه های سایت

کد مطلب: 39737
16. آذر 1398 - 8:34
مهاجم خوزستانی تیم پیکان طی تماسی اعلام داشت که حساب بانکی اش در حین دیدار این تیم مقابل صنعت نفت آبادان مورد دستبرد سارقین قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بازیکنان فوتبال در بسیاری از نقاط دنیا به دلایل زیادی همواره در معرض دستبرد سارقین قرار می‌گیرند و هرچند وقت یک‌بار اخباری درخصوص سرقت از یک بازیکن فوتبال را می‌توانیم در رسانه‌ها مشاهده کنیم.

 برای مثال در طی یک ماه گذشته بود که پلیس اسپانیا، متلاشی شدن یک باند سارقین فوتبالیست‌های رئال و اتلتیکو مادرید را اعلام کرد. اعضای باندی که در حین بازی بازیکنان دو تیم مادریدی ، به خانه‌های آن‌ها دستبرد می‌زدند. از بین بازیکنان این دو تیم می‌توان به نام کریم بنزما، توماس پارتی، ایسکو، لوکاس واسکوئز، دیگو کاستا، اشاره کرد که از این افراد مقدار زیادی پول و چند ساعت گران‌بها و همچنین مدال نایب‌قهرمانی چمپیونز لیگ به سرقت برده شده است. این امر تنها به کشور اسپانیا خلاصه نمی‌شود بلکه در طی سال‌های اخیر افراد مشهور زیادی از بین بازیکنان لیگ برتر انگلیس ازجمله دیوید بکهام، استیون جرارد، اوبامیانگ و رحیم استرلینگ و سادیو مانه هم مورد سرقت قرار گرفتند و جالب اینکه در اکثر موارد این بازیکنان یا در حال بازی و یا به‌قصد تماشای یک دیدار در ورزشگاه حضور داشتند. این اواخر هم در ابعادی گسترده تر و در یک سرقت مسلحانه ۴ فرد مسلح بازور به خانه کلودیو مارکیزیو هافبک ملی‌پوش سابق یوونتوس وارد  شدند و او را مجبور به باز کردن گاوصندوق کردند.

 با این مقدمه صبح امروز اسماعیل شریفات مهاجم حال حاضر پیکان طی تماسی از خالی شدن حسابش در هنگام برگزاری دیدار صنعت نفت و پیکان خبرداد. دیداری که روز گذشته در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر در شهر آبادان برگزار شده بود.

شریفات با بیان این مطلب گفت: « متأسفانه بعد از پایان دیدار مقابل صنعت نفت وقتی تلفن همراه خودم را برداشتم دیدم در چند نوبت با رمز دوم من با مبالغ میلیونی خرید انجام‌شده است و این خریدها تا آنجا انجام شد که در حال حاضر تنها ۵۰ هزار تومان از حساب من باقی مانده است.»

 او که سعی می‌کرد خود را خونسرد نشان دهد در ادامه افزود: «من وظیفه خود را دیدم که از این طریق اطلاع‌رسانی کنم تا مردم و همچنین سایر فوتبالیست‌ها با عوض کردن رمز دوم تا حدی از این اتفاق بسیار تلخ جلوگیری کنند. هرچند فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه قدرت هکرها به امنیت بعضی از بانک‌ها می‌چربد، تعویض رمز دوم بازهم فایده‌ای داشته باشد اما درهرصورت من به همه توصیه می‌کنم این کار را انجام دهند. من متأسفم برای اینکه تعدادی از بانک‌ها هنوز نتوانسته‌اند امنیت لازم را برای مبالغی که امثال من در آنجا به امانت می‌گذاریم درنظر بگیرند، در حالی که درجایی دیگر هستی باید شاهد خالی شدن هرلحظه حسابت باشی و صدایت هم به هیچ کجا نمی‌رسد. تنها به تو می‌گویند که به پلیس فتا شکایت کن».

شریفات که از ذکر نام این بانک هم خودداری کرد اظهار داشت:« اگر لازم باشد اسم این بانک را خواهم برد و جالب است وقتی برای شکایت تماس می‌گیرم، یک پروسه بسیار طولانی را پیش پای من گذارند و تأکید می‌کنند که  حتماً باید در تمام طول این پروسه خودم هم حضورداشته باشم و این در حالی است که باوجود طی همه این دستورات ،هیچ تضمینی برای بازگشت پولت هم به شما نمی‌دهند. آخر من با این مشغله کاری و این حجم از سفرهایی که در طی هرماه دارم چطور می‌توانم پیگیر شکایتم از بانک مربوطه به پلیس فتا باشم.»

 وی در پایان با ابراز ناراحتی بسیار زیاد تصریح کرد: « بازهم ازاینجا از مردم مظلوم ایران خواهش می‌کنم که نسبت به مبالغی که به بانک‌ها می‌سپارند وسواس بیشتری نشان دهند و حداقل رمز دوم خود را ماه‌به‌ماه تغییر دهند تا مثل من حسابتان در عرض نیم ساعت خالی نشود .»

به‌هرحال در تمام اخباری که درخصوص سرقت از بازیکنان خارجی به گوش رسیده، کمتر خبری از خالی شدن حساب از طریق کارت‌بانکی شنیده‌شده است، در شرایطی که اسماعیل شریفات اولین کسی نیست که شامل حال این نوع سرقت در ایران می‌شود. امیدواریم روزی برسد که با ارائه راهکارهای مناسب مثل استفاده از رمز یک‌بارمصرف دیگر شاهد چنین سرقت ساده‌ای از کسی نباشیم.

 

منبع: ورزش سه

دیدگاه شما