تازه های سایت

کد مطلب: 39729
15. آذر 1398 - 11:24
معاون اجرایی و مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:چند مورد مرگ مشکوک به خاطر ابتلا به آنفلوآنزا در استان گزارش شده که درصورت تائید اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الله براتی  اظهار کرد: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و نیمه اول مهرماه است، ولی برای جلوگیری از احتمال شیوع این بیماری، هنوز هم برای تزریق واکسن این بیماری دیر نشده است.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا در هر دوره از شیوع ممکن است با علایم متفاوت از دوره قبل ظاهر شود، افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری مردم باید از خوددرمانی جلوگیری کرده و به محض اینکه علایم ظاهری این بیماری را در خود مشاهده کردند باید به پزشک مراجعه کنند.

این مسئول اضافه کرد: ویروس آنفلوآنزا در هر دوره شیوع دچار تغییراتی می‌شود که همین امر باعث می‌شود بیماری شدیدتر از قبل بروز کند به همین دلیل مردم اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری که مهمترین آن رعایت آداب بهداشتی است را رعایت کنند.

براتی با اشاره به اینکه امسال مرگی بر اثر ابتلا به این بیماری در استان تایید نشده گفت: چند مورد مشکوک مرگ در اثر ابتلا به آنفلوآنزا گزارش شده که منتظر نتایج آزمایش‌ها هستیم و در صورت تائید اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجرایی و مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری را انجام می‌دهند تا عوارض ناشی از ابتلای شهروندان به این بیماری به کمترین میزان ممکن برسد.

منبع : ایسنا

دیدگاه شما