تازه های سایت

کد مطلب: 39619
6. آذر 1398 - 19:22
معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور از اختصاص ۳ خودروی سنگین به دهیاری های استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سعیدرضا جندقیان در نشست مشورتی دهیاران شهرستان نهاوند گفت: مجموعه هماهنگ و یکدست برای توسعه شهرستان نهاوند ضروری است و برای ما ایجاب می کند تا هرچه در توان داریم به کار گیریم.

وی بابیان اینکه آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت و مجلس در حال بررسی و نهایی شدن است به فعالیت ۷ هزار دهیار تمام وقت در کشور اشاره کرد و گفت: ۵۲ هزار میلیارد تومان برای بیمه و ترمیم حقوق دهیاران تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه نیروهای کارشناس در بدنه دولت بسیار ضعیف هستند، گفت: نظام شغلی تغییر نخواهد کرد مگر امنیت شغلی را بر اساس توامندی های افراد تغییر دهیم.

جندقیان با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد دهیاران از ۶۹ تا ۷۲ درصد آنها در ابتدای دوره پنجم در دهیاری ها ماندگار شدند و ۴ تا ۶ درصد نیز از روستایی به روستای دیگر منتقل شدند، گفت: ۳۷ هزار دهیاری در کشور داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرداری های کشور ۲۲ هزار پست خالی و ۵۰ هزار نفر نیروی مازاد داریم.

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها را از اولویت ها عنوان کرد و گفت: این مهم در مناطقی از کشور انجام شده و خوشبختانه به در آمدزایی نیز رسیده است.

وی افزود: در کشور ۱۷۶ ماشین حمل زباله سبک، نیمه سنگین و سنگین خریداری شده که با توجه به نیاز سنجی استان ها، تحویل می شوند و از ماده ۵۸ هم به روستا ها کمک خواهیم کرد.

جندقیان با اشاره به ارائه تسهیلات به دهیاری ها، گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار در روستاهای شهرستان نهاوند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر داریم که این مهم نیازمند ارائه طرح است.

وی با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند، گفت: در کشور یک هزار محل دفن زبال داریم‌ که باید به صورت منطقه ای به یک‌پنجم‌ برسد.

وی از تعلیم ۶۰۰ سرباز وظیفه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح برای بکارگیری در دهیاری ها خبر داد، گفت: برای استان همدان یک دستگاه خودروی آتش نشانی و ۲ دستگاه ماشین پسماند حمل زباله در نظر گرفته شده که یک دستگاه مربوط به روستای کوهانی از توابع بخش مرکزی نهاوند است.

دیدگاه شما