تازه های سایت

کد مطلب: 39459
23. آبان 1398 - 16:44
رئیس دادگستری شهرستان نهاوند در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نسبت به برخورد جدی‌ دستگاه قضایی با عناوین مجرمانه و تخلفات انتخاباتی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دفتر رئیس دادگستری نهاوند با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه نظرات اعضا و بحث و تبادل‌نظر پیرامون اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات پیش‌رو، مواردی تصویب و به تایید همه اعضا رسید.

یونس طرهانی رئیس دادگستری شهرستان نهاوند با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد همه اعضای ستاد، اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات آتی و فعالیت‌های تبلیغی کاندیداهای احتمالی را جمع‌آوری و ضمن مستندسازی به صورت مستمر به طور هفتگی به رئیس ستاد پیشگیری (رئیس دادگستری) و دادستان گزارش کنند تا رئیس ستاد مراتب را عینا به ستاد استانی انعکاس بدهد و دادستان نیز موارد لازم را جهت تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری پیگیری کنند.

وی گفت: همچنین مصوب شد آموزش‌های لازم در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی به ضابطین عام و خاص توسط دادستان (مخصوصا تشریح عناوین مجرمانه در رابطه با انتخابات) ارائه گردد.

رئیس دادگستری شهرستان نهاوند بیان کرد: قرار شده افرادی که به هر نحو قصد تطمیع یا خرید رای برای کاندیدای خاص دارند و یا در این زمینه فعالیت یا اقداماتی را انجام داده‌اند، توسط مراجع امنیتی و انتظامی با دلایل و مستندات لازم شناسایی و اسامی آنها در جلسه آتی ارائه تا برابر مقررات اقدام لازم در خصوص آنان معمول گردد.

لازم به ذکر است که بعد از ثبت‌نام رسمی کاندیداهای انتخابات در دهه اول آذرماه سال جاری به جهات قانونی این ستاد و کلیه مراجع قضایی و انتظامی، امنیتی اقدامات و برخوردهای جدی‌تر در رابطه با عناوین مجرمانه و تخلفات انتخاباتی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما