تازه های سایت

کد مطلب: 39261
9. آبان 1398 - 8:49
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال توسط کشاورزان نهاوندی بیش از ۲ هزار تن محصول کدوحلوایی برداشت می‌شود که به مصرف شهرستان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در شهرستان نهاوند بیش از ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی وجود دارد و سالانه محصولات مختلفی توسط کشاورزان از این اراضی برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: کشت گیاه کدوحلوایی یکی از محصولاتی است که در شهرستان نهاوند توسط کشاورزان انجام می‌شود و الآن فصل برداشت این محصول پاییزی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: محصول کدو در فصل بهار کشت می‌شود و ازجمله کشت‌های کم آب بر است و برای کشاورزان به‌صرفه است.

وی بیان داشت: حدوداً بیش از ۳۲ تن در هر هکتار کدوحلوایی توسط کشاورزان نهاوندی برداشت می‌شود و کار برداشت این محصول از مهرماه شروع‌شده و تا اواسط آبان ادامه دارد.

کمالی نژاد گفت: امسال حدود ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کشت کدوحلوایی اختصاص‌یافته است و بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی بیان داشت: روستای دو چشمه نهاوند از اصلی‌ترین مراکز پرورش این محصول است که بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است و محصول خود را در بازار شهرستان عرضه می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند در پایان گفت: کدوحلوایی ازجمله مواد غذایی پرطرفدار در شهرستان نهاوند است که طبق گفته کارشناسان خواص دارویی و غذایی بسیار خوبی دارد.

دیدگاه شما