تازه های سایت

کد مطلب: 39196
4. آبان 1398 - 8:43
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند از شرکت 20 هزار نفر در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نسرین ساکی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اظهار کرد: هدف از برگزاری این انتخابات تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین مشارکت‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان است.

وی افزود: شهرستان نهاوند دارای 25 هزار دانش‌آموز است که 20 هزار نفر آنها شامل پایه‌های سوم ابتدایی تا دوازدهم در انتخابات شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت:‌به منظور انتخاب یک‌هزار و 100 نفر از اعضای شوراهای دانش‌آموزی مدارس نهاوند 20 هزار نفر از دانش‌آموزان این شهرستان پای صندوق‌های رای رفتند.

وی در تشریح وظایف شوراهای دانش‌آموزی گفت: اعضای شوراهای دانش‌آموزی ارتباطی منسجم و تشکیلاتی بین دانش‌آموزان و مسوولان مدرسه برقرار می‌کنند و با شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی آنها را یاری می‌دهند.

ساکی مجلس دانش‌آموزی کشور را از رهاوردهای تشکیل شوراهای دانش آموزی عنوان کرد و گفت: پس از تشکیل شوراهای دانش‌آموزی مجلس دانش آموزی در سطح کشور تشکیل می‌شود که به ازای هر 100 هزار دانش‌آموز استان یک نفر به این مجلس راه می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر این نمایندگان منتخب شوراهای دانش‌آموزی مدارس به تعداد هفت نفر به صورت رای‌گیری انتخاب شده و به عنوان مشاوران مدیر آموزش و پرورش نقش مشورتی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما