تازه های سایت

کد مطلب: 39074
23. مهر 1398 - 8:23
مدیر امور منابع آب شهرستان نهاوند گفت: برخلاف تصاویر منتشرشده در فضای مجازی تأسیسات احداث سد گرین هیچ آسیب و تخریبی به تالاب فصلی روستای وراینه وارد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اکبر دهقانی در جمع خبرنگاران گفت: اخیراً تصاویری که در فضای مجازی در رابطه با از بین رفتن تالاب فصلی وراینه در مسیر احداث سد گرین منتشرشده است که کذب است.

وی اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و مدیر پروژه سد گرین و پیمانکاران تمام جوانب کار را در نظر گرفته و جهت احداث راه دسترسی جدید همه جوانب را رد نظر می‌گیرند.

مدیر امور منابع آب نهاوند افزود: پیمانکار پروژه بدون ارزیابی‌های زیست‌محیطی و اخذ مجوز از منابع طبیعی نسبت به تخریب زمین‌ها و مراتع اقدام نمی‌کنند.

وی با شایعه خواندن برخی اظهارات در خصوص تالاب فصلی روستای وراینه گفت: در حال حاضر هیچ آسیبی به تالاب و اطراف آن وارد نشده است.

دهقانی اظهار داشت: منطقه موردنظر جز حریم چهارم سد در منطقه “سیب گبری ” است که در طرح اولیه سد گرین در سال ۸۹ چون ارتفاع تاج سد بیشتر از شرایط فعلی بود و این اراضی زیرآب می‌رفت.

وی ادامه داد: به همین دلیل کشاورزان زمین‌های این منطقه را فروخته‌اند و چون جزء حریم چهارم سد است ساخت و سازی در این منطقه ایجاد نمی‌شود.

مدیر امور منابع آب نهاوند افزود: گچ‌ریزی و خط‌کشی‌های صورت گرفته در این محل فقط برای ایجاد تأسیسات موقت سنگ‌شکن جهت عملیات اجرایی بتن‌ریزی است و بعد از اتمام کار جمع‌آوری می‌شود.

وی در پایان گفت: این تأسیسات با حریم آبگیر و تالاب فاصله دارد و هیچ آسیبی به این منطقه وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

تا کی میخواد این سد حاشبه ساز شود پس کی ساخته می شود.دولت چرا این پروژه را به اتمام نمی رساند.بهانه های فارسی می آورند و میگویند پول نیست.پس چرا برای مترو که روزی یک خط می زنند پول هست.چرا تمام شرکت های عمران در کوه های تهران فعال اند مگر شهرستانها جز ایران نیستند؟

دیدگاه شما