تازه های سایت

کد مطلب: 39059
22. مهر 1398 - 4:35
دادستان نهاوند خبر داد؛
اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در نهاوند
دادستان نهاوند از اجرای دستورالعمل طرح هر مسجد یک حقوقدان در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید هادی مصطفوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند گفت: جهت ارتقا کارکرد مسجد در حوزه‌های اجتماعی، حقوقی، قضایی و حل مشکلات مردم و افزایش سطح آگاهی و دانش حقوقی مردم در نظر داریم طرح هر مسجد یک حقوقدان را در مساجد شهرستان اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: پیرو تأکیدات آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضاییه مبنی بر اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، دادستانی شهرستان نهاوند به‌عنوان اولین شهرستان در استان اقدام به آغاز اجرای این طرح با مشارکت روحانیت معظم مساجد، دانشجویان حقوق، وکلا و مشاورین نموده است.

دادستان نهاوند به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: شناسایی آسیب‌ها و جرائم اجتماعی محلات با تشکیل کارگروه حقوقی مشتمل بر نمایندگان مسجد، دادگستری، بسیج، جوانان، بانوان، معتمدین و روحانیت و جلوگیری از مراجعه مردم به دستگاه قضایی باهدف کاهش پرونده‌های ورودی ازجمله اهداف این طرح است.

وی گفت: حل‌وفصل اختلافات و پرونده‌های قابل مصالحه از طریق مساجد، آموزش مسائل حقوقی روزمره مردم و آشنایی با قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای جایگاه مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی مردم و محوریت آن به‌عنوان مرجعی جهت حل‌وفصل مشکلات مردمی از دیگر اهداف مورد انتظار در این طرح است.

مصطفوی اظهار داشت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح از کلیه وکلا، مشاورین حقوقی، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه آگاه به مسائل حقوقی و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق دعوت می‌شود که ما را در اجرای این طرح خوب همراهی کنند.

وی افزود: این افراد در صورت تمایل به همکاری، تقاضای خود را به همراه تصویری از آخرین مدرک تحصیلی و با ذکر نام مسجد موردنظر به دفتر دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند ارائه نمایند.

دادستان نهاوند در پایان گفت: اجرای این طرح قطعاً برای مردم مفید و اثربخش خواهد بود و مشکلات قضایی و حقوقی مردم مناطق مختلف شهرستان را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما