تازه های سایت

کد مطلب: 39010
18. مهر 1398 - 7:44
نقش روستا در رونق اقتصادی بسیار مهم است و امروز روستا باید محور تولید و ایجاد اشتغال باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نهاوند گفت: روستا به معنای واقعی کلمه باید باعث ایجاد رونق اقتصادی شود و نقش دهیاران در این زمینه مهم است و همه مسئولان رد راستای توسعه پایدار در روستاها باید تلاش کنند.

وی اظهار داشت: امروز روستاها باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌عنوان محور تولید و ایجاد اشتغال باشند و باعث رونق اقتصادی کشور شوند که به این موضوع باید توجه جدی داشته باشیم.

فرماندار نهاوند افزود: دهیاران به‌عنوان رابط مردم با بخشدار و مسئولان باید کمبودها و مشکلات را در روستاهای خود احصا کنند و ما نیز وظیفه‌داریم در حد توان این مشکلات را برطرف کنیم.

وی بابیان این‌که در نهاوند از ۱۶۹ روستا ۱۴۱ روستا دارای دهیار هستند، گفت: این یعنی اینکه همه روستاهای نهاوند که شرایط دهیاری را داشته‌اند دارای دهیار هستند.

ناصری اظهار داشت: خوشبختانه دهیاران در روستا باعث توسعه همه‌جانبه شده‌اند بنابراین امسال اعتباری بالغ‌بر ۲۴۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه همه‌جانبه به روستاها تخصیص داده‌شده که دهیاران برای جذب این اعتبار باید تلاش کنند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌ها امسال بهسازی در ۳۵ روستای نهاوند در فازهای دوم و سوم آغازشده و کار عمرانی خوبی انجام‌شده است.

فرماندار نهاوند گفت: روستاگردی و دیدار چهره به چهره با مردم به‌ویژه روستاییان باعث آشنایی بیشتر با مشکلات و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های نهفته در روستاها شده که برکات خوبی را در برداشته است و به‌صورت هفتگی در سطح شهرستان ادامه می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه گفت، وظیفه ما برنامه‌ریزی برای حضور حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم است و دهیاران نیز باید در این مسیر حرکت کنند و در انتخابات بی‌طرف باشند.

در ادامه این جلسه تعدادی از دهیاران به نمایندگی از سایرین مشکلات روستاهای شهرستان نهاوند را بیان کردند.

دست‌خالی دهیاران و نبود اعتبارات لازم و از طرفی هم محدود شدن راه‌های درآمدزایی دهیاری‌ها در روستاها ازجمله حذف پرداخت هزینه‌های استعلام ساخت‌وسازها در روستاها به دهیاری ه، نداشتن آنتن مخابرات (همراه اول و ایرانسل) در روستاها که عملاً اینترنت را هم تحت تأثیر قرار داده است، ضرورت لایروبی رودخانه‌ها با توجه به تجربه سیل فروردین، ضعف ولتاژ برق با گسترده شدن روستاها و مشترکین، ضرورت بر آسفالت ۳ راهی روستای شهرک به فارسبان که چندین دهه از آسفالت آن گذشته است از مهم‌ترین مطالب دهیاران در این جلسه بود.

همچنین درخواست فعال شدن پلیس ساختمان در بخشداری‌ها، مشکل دفع زباله در اطراف روستاها و نداشتن محل دفع استاندارد، نداشتن منبع درآمدی پایدار و ضرورت حضور کارشناس حقوقی در بخشداری‌ها برای دهیاران از دیگر مطالبات دهیاران از فرماندار نهاوند بود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما