تازه های سایت

کد مطلب: 38855
4. مهر 1398 - 8:15
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد
اهدای اعضای بدن جوان ۳۳ ساله نهاوندی
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در اقدامی خیرخواهانه اعضای بدن جوان 33 ساله نهاوندی برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم رحیم همتی نیا اعضاء بدن این جوان ۳۳ ساله نهاوند به تعدادی بیمار نیازمند اهداء شد.

وی اظهار داشت: این جوان ساکن روستای گنبد کبود شهرستان نهاوند بود که براثر حادثه در حین شنا دچار ضربه‌مغزی شده و دریکی از بیمارستان‌ها تهران بستری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده وی در خصوص پیوند اعضا با رضایت کامل خانواده وی و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحیِ برداشت اعضا قرار گرفت.

وی با تقدیر از اقدام خانواده همتی نیا اظهار داشت: با این اقدام خیرخواهانه و کار بزرگ عمر دوباره‌ای به تعدادی بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.

دارابی گفت: تاکنون در شهرستان نهاوند بیش از ۱۷ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو انجام‌شده است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در فهرست انتظار به سر می‌برند و به‌سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با فرصت دادن به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشی را نصیب آن‌ها می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: باید در مورد پیوند اعضا فرهنگ‌سازی شود که در این زمینه برنامه‌هایی انجام‌شده است و در چندین نوبت برای همشهریان متقاضی کارت اهدای عضو صادرشده است تا مشکلات بیماران نیازمند در این بخش مرتفع شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما