تازه های سایت

کد مطلب: 38516
9. شهريور 1398 - 7:56
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: الگوی مصرف آب در مناطق روستایی نهاوند دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در حال حاضر میانگین الگوی مصرف آب در سطح کشور 15 متر مکعب در ماه است که این رقم در بین روستاهای نهاوند به صورت متمرکز به بیش از 30 متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین الگوی مصرف آب در روستاهای نهاوند در مقایسه با میانگین کشوری دو برابر است گفت: بخشی از این افزایش مصرف به گرمای هوای امسال ارتباط دارد و بخشی هم به دلیل عدم صرفه‌جویی در مصرف آن است که باید اصلاح شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی نهاوند افزود: در حال حاضر 115 روستا از مجموع 169 روستای شهرستان با 22 هزار مشترک زیر پوشش شرکت آبفار نهاوند قرار دارد که از خدمات این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از سال 88 تا سال 96 فقط 112 روستا زیر پوشش این شرکت بودند که از سال گذشته سه روستای دیگر به این روستاها اضافه شد، علاوه بر این یک روستای دیگر نیز قرار است زیر پوشش قرار گیرد.

طاهری به منابع تامین آب شرب روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی سالم روستاهای نهاوند از 112 چاه عمیق و نیمه عمیق و دو سراب گاماسیاب و فارسبان استفاده می‌شود.

وی از ارائه خدمات لازم‌ به مشترکان زیر پوشش خبر داد و گفت: به منظور تامین بهداشت آب و سالم‌سازی آن نصب 102 دستگاه کلریناتور در حال انجام است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 400 کیلو کلر مصرف شده است اضافه کرد: علاوه بر کلرزنی منابع آب، آزمایشات میکربی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه توسط واحد کنترل کیفی انجام می‌شود.

وی افزود: هر 6 ماه یک بار آزمایشات شیمیایی در منابع آب به عمل می‌آید که نتایج آنها نشان می‌دهد تا کنون مشکل حادی در زمینه آلودگی آب مشاهده نشده است.

طاهری ایجاد مجتمع‌های آبرسانی را یکی از راهکارهای تامین آب سالم و بهداشتی روستاهای این شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هشت مجتمع آبرسانی در نهاوند احداث شده و یا در حال احداث است که مجموعا نزدیک به نیمی از جمعیت روستایی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی مجتمع آبرسانی گاماسیاب را یکی از بزرگترین مجتمع‌های آبرسانی شهرستان عنوان کرد و افزود: این مجتمع آبرسانی در حال ساخت که آب آن از طریق سراب گاماسیاب تامین می‌شود تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 8 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: در صورت تکمیل و بهره برداری از این طرح 23 روستا زیر پوشش آن قرار گرفته و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی در پایان از تخصیص و هزینه‌کرد اعتبارات لازم طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته و امسال 6 میلیارد تومان در بخش فنی و اجرایی و یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان نیز در قسمت بهره‌برداری هزینه شده است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما