تازه های سایت

کد مطلب: 38394
29. مرداد 1398 - 10:20
آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان نهاوند برگزار و از 24 برگزیده تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مراد ناصری فرماندار شهرستان نهاوند، رئیس دستگاه‌های اداری شهرستان و اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار کرد: 6 هزار و 460 نفر در نهاوند معادل 3.6 درصد کل جمعیت این شهرستان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه از این تعداد 61 درصد در بخش مکتوب و 39 درصد در بخش آنلاین شرکت کردند افزود: 40 درصد شرکت کنندگان کودک، 23 درصد نوجوان و 37 درصد جوان و بزرگسال بودند.

وی تصریح کرد: در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی 12 عنوان کتاب با موضوع امام رضا، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) در گروه‌های سنی، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال معرفی شد.

زارعی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته پس از برگزاری جشنواره، برگزیدگان را به کشور معرفی و در مرکز استان از آنها تقدیر به عمل می‌آمد ادامه داد: اما در این دوره تصمیم گرفته شد تا ما به شهرستان‌ها بیاییم و در جمع کتابخوانان قرار بگیریم تا ارتباط بیشتری با گروه‌های مختلف سنی اهل کتاب برقرار کنیم.

وی تأکید کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و برپایی اختتامیه برای تقدیر از برگزیدگان به این منظور است که مردم به ویژه دوستداران کتاب بدانند که مسؤولان و متولیان فرهنگی به کتاب و کتابخوانی اهمیت می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره اینکه برای نخستین بار شرکت به همراه اعضای خانواده در این دوره فراهم شد خاطرنشان کرد: منابع جشنواره نیز به صورت فیزیکی و الکترونیکی در اختیار همگان قرار گرفت تا بتوانند به هر شکلی که می‌توانند در این جشنواره مشارکت کنند.

زارعی گفت: امید است که در سال‌های آتی بیش از نیمی از جمعیت کشور و به تبع آن نیمی از جمعیت استان همدان با مطالعه عجین شوند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت:  باید مطالعه به عادت تبدیل شود تا جامعه به سمت و سوی توسعه پایدار حرکت کند.

مراد ناصری اظهار کرد: رشد افراد شرکت کننده در این جشنواره طی سالیان اخیر نشانه امیدوار کننده‌ای در تعمیق فرهنگ مطالعه در جامعه است‌

فرماندار نهاوند افزود: سطح درک و فهم مردم نهاوند در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نشان از ریشه داشتن فرهنگ مطالعه در خانواده‌های این سرزمین کهن است.

ناصری با اشاره به اینکه امید است جشنواره رضوی در سال‌های آینده نیز با قوت برگزار شود، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده تعداد شرکت کنندگان در شهرستان نهاوند افزایش یابد.

وی  با اشاره به فعالیت 11 باب کتابخانه در نهاوند  تأکید کرد: ما به حوزه فرهنگ و کتابخوانی مدیونیم و هر اندازه بتوانیم به این مقوله توجه کنیم نتایج و ثمرات آن را در جامعه خواهیم دید.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم مولوی مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: کتاب یک دارایی ارزشمند برای مردم است.

وی با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی و شرافت کتاب در اسلام به حدی است که خداوند و قلم قسم یاد می‌کند ادامه داد: نقش کتاب در راهنمایی بشر و رساندن انسان به سعادت بی بدیل است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از برنامه‌های موثر در حوزه کتابخوانی است خاطرنشان کرد: این نوع برنامه‌ها می‌توانند در راه رسیدن به اهداف والای الهی به بشر یاری رسانند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما