تازه های سایت

کد مطلب: 38365
26. مرداد 1398 - 8:41
امام‌جمعه نهاوند گفت: توجه به پیام غدیر جهان اسلام را به وحدت و همدلی رسانده و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی گفت: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه اساس دین و کامل‌کننده آن است و درواقع رسالت همه پیامبران الهی با غدیر کامل شده و تعالی انسان‌ها با غدیر رقم می‌خورد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم واقعه غدیر مسئله امامت و ولایت است که در جامعه اسلامی نقش مهم و اصلی را ایفا می‌کند.

امام‌جمعه نهاوند بر اهمیت وحدت در جامعه اسلامی و مسلمین تأکید کرد و افزود: غدیر مبنای وحدت بین مسلمانان است که با بهره‌مندی از آن می‌توان وحدت را بین آن‌ها به وجود آورد.

وی گفت: انسان‌ها برای اینکه زندگی بهتری داشته باشند و بتوانند عدالت را بیشتر احساس کنند نیاز به اجرای پیام غدیر دارند و بر همین اساس غدیر مختص جهان اسلام نیست بلکه همه بشریت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه غدیر در رفع مشکلات مسلمانان نقش ارزشمندی دارد، گفت: اگر امت اسلامی با پیام غدیر آشنا شوند و آن را در زندگی خود به‌کارگیرند، با افزایش اقتدار چالش‌های پیش روی آنان برداشته می‌شود.

وی وحدت و همدلی را از دیگر پیام‌های غدیر ذکر کرد و گفت: آنچه امروز جهان اسلام از آن لطمه خورده تفرقه و جدایی است لذا توجه کردن به پیام غدیر می‌تواند جهان اسلام را به وحدت و همدلی رسانده و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کند.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص‌های انقلابی ماندن از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری ۵ شاخص عمده را برای انقلابی ماندن مطرح کرده اند که باید به این شاخص‌ها پایبند بمانیم تا بتوانیم هم در برابر آمریکا ایستادگی کنیم و هم کشور را به استقلال واقعی برسانیم.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به آزادی نفت‌کش ایرانی توسط بریتانیا، گفت: نقض قوانین بین‌المللی و توقیف نفت‌کش ایرانی و همچنین تحریم خدمه نفت‌کش توسط آمریکا و نهایتاً آزادی نفت‌کش ایران شکستی مفتضحانه برای آمریکا و انگلیس است.

وی افزود: آمریکا و اروپا همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ملت مظلوم ایران اسلامی ظلم و دشمنی روا داشته‌اند و اگر امروز اعتمادی به وعده‌ها و صحبت‌های دروغین آن‌ها نیست به سبب تجربه ۴۰ ساله انقلاب است.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب باید بر توانایی خود بیش‌ازپیش تکیه کنیم، گفت: جوانان و نوجوانان ما در عرصه‌های مختلف برای کاهش و به حداقل رساندن وابستگی‌های موجود به صنعت نفت در حوزه اقتصاد باید ورود کنند و دولتمردان نیز بیش‌ازپیش به این مهم توجه داشته باشند.

دیدگاه شما