تازه های سایت

کد مطلب: 38183
7. مرداد 1398 - 8:50
ستارگان برگزیده مردم و تیم کارشناسی فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، این روزها و تنها با گذشت یک سال در جایگاهی که خود، متصور بودند، قرار ندارند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای مردمی که تیم ملی کشورشان در آن حضور داشت به این راحتی از دل خاطرات و یادها محو نمی‌شود، تیم ملی ایران در این تورنمنت بزرگ جهانی خوب بازی کرد، فارغ از تحلیل های موافق و مخالف کی‌روش، کسی از سربازان کشور در لباس تیم ملی ناراضی نبود و همه مطمئن بودیم که برای موفقیت تمام تلاش خود را کرده اند.

در آن جام جهانی به رسم هر دوره، در پایان تیم منتخب و یا به بیان فیفا، تیم رویایی جام نیز انتخاب شد و البته وقتی در یک جام مسی نباشد، خیلی چیزها در آن جام نیست اما برای اهالی فوتبال، وجود رونالدو، غیبت مسی را توجیه می کرد و از ضریب هیجان دنیای فوتبال چندان کاسته نشده بود.

کاربران وب سایت رسمی فیفا با رای خود یک تیم رویایی را در جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب کرده بودند که البته از دید کارشناسان فیفا چندان حرفه ای و از روی حساب و کتاب نبود.

در این تیم رویایی و البته مردمی، دروازه بان تیبو کورتوای بلژیکی بود. در خط دفاعی این تیم مارسلو و تیاگو سیلوای برزیلی در کنار واران فرانسوی و گودین اروگوئه‌ای رویت شدند.

در خط میانی شاهد حضور دی بروین بلژیکی، کوتینیوی برزیلی و صد البته لوکا مودریچ کروات بودیم و در نهایت در خط حمله هری کین، کیلیان امباپه و کریستیانو رونالدو حضور داشتند.

فیفا چندان با رای مردم هم رای نبود، از دید کارشناسان فیفا که به آمار و ارقام توجه بیشتری داشتند تا احساسات خود، البته دروازه بان همچنان کورتوا بود، آندریاس سوئدی و یری مینای کلمبیایی جای گودین و مارسلو را در خط دفاعی اشغال کرده بودند و چریشف روس بر دی بروین ترجیح داده شده بود. در خط حمله نیز ادن هازارد و گریژمان جای کریس و امباپه را گرفتند.

 اما حال و روز و وضعیت کنونی این ستارگان چیست؟ از دروازه بان تیم رویایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز کنیم:

کورتوای ۲۷ ساله اکنون دروازه بان رئال مادرید است و با ۷۴ بازی ملی به یکی از مهره های کلیدی تیم ملی فوتبال بلژیک تبدیل شده است. او در سال ۲۰۱۸ برای رئال مادرید ۲۷ بار دروازه بانی کرد و کادر فنی از او رضایت نسبی داشتند. کورتوا اکنون برگ برنده زیدان برای فصل آینده محسوب می شود.

مارسلو بعد از جام جهانی دچار افتی شدید شد، بدون رونالدو، این برزیلی بازیگوش و خوش تکنیک کاملا منزوی و کم حرف شد. خبری از او نیست و فقط می شود گفت که او همچنان بازیکن رئال مادرید است.

سیلوا که دوست داشت پس از ۲۰۱۸ راهی یک تیم بزرگ انگلیسی شود، در همان پاریس ماندنی شد و قبول کرد که دیگر برای بلندپروازی کمی دیر شده است.

واران فرانسوی از این که دوباره زیدان را در کنار خود دارد، باید حسابی خوشحال باشد در هر حال او هم افت شدیدی داشت و حتی جایگاه مهم خود را در تیم ملی فرانسه تا حدود زیادی از دست داد.

چریشف ۲۸ ساله اکنون یک خفاش تمام عیار است، او دوران قرضی خود را در والنسیا پشت سر گذاشت و بالاخره با همین تیم قرارداد رسمی بست، خیلی دوست داشت از والنسیا برای خودش یک سکوی پرواز درست و حسابی بسازد اما همانجا ماندنی شد.

کوتینیو ۲۷ ساله در بارسلونا آرام گرفت، بازیکن خوبی است اما آن طور که وعده داده بود، دنیای فوتبال را به هم نریخت و در حد یک برزیلی خوش تکنیک، روی صندلی خودش نشست و سکوت کرد.

مودریچ البته جایزه را پشت جایزه فتح کرد، با چند حامی مالی خوب قرارداد بست و هویت سازی شخصی برای او در اوج شکل گرفت اما در هر حال او یک رئال مادریدی است که مشتری خاصی هم ندارد و باید به پایان باشکوهش در همین لباس سفید رنگ فکر کند.

هری کین، همیشه یک تاتنهامی بوده اما خانه به دوشی هم حدی دارد او همچنان یک بازیکن قرضی است و هر جا که می رود به یاد خبرنگاران می اندازد که عضو رسمی تاتنهام است.

ادن هازارد بلژیکی اما در انتقالی شاید مهم و تکان دهنده، بمب خبری پرس را جور کرد و راهی رئال مادرید شد. او فرصت دارد در لباس قوهای سپید لامادریدا تولید دوباره را جشن بگیرد و تجربه کند.

البته گریژمان هم با آمدن به بارسلونا از هازارد عقب نماند و در راس اخبار قرار گرفت.

دیدگاه شما