تازه های سایت

کد مطلب: 38176
6. مرداد 1398 - 13:45
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از کشف برداشت غیر مجاز به مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این کاربر در یک سایت جعلی اقدام به خرید اینترنتی کرده و اطلاعات کارت بانکی‌اش از طریق صفحات فیشینگ درگاه بانکی به سرقت رفته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ احمد ساکی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و شکایت شخصی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز بیش از ۲۲۰ میلیون ریال از حسابش موضوع ضمن تشکیل پرونده تا شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان ارتکاب جرم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق حساب بانکی در چندین نوبت از حساب مالباخته به صورت اینترنتی پول برداشت کرده است، که در ادامه با پیگیری های شبانه روزی این پلیس متهم شناسایی شد.

ساکی اظهار داشت: در بررسی مستندات مشخص شد شاکی در یک سایت جعلی اقدام به خرید اینترنتی نموده و اطلاعات کارت بانکی‌اش از طریق صفحات فیشینگ درگاه بانکی به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی نهاوند افزود: از نشانه‌هایی که باید کاربران در ورود به درگاه‌های اینترنتی توجه کنند این است که درگاه‌های اصلی بانک‌ها در کشور با https  شروع می‌شود و عدد تصادفی که در پایین صفحه اعلام می‌شود با هر بار کلیک تغییر می‌کند اما در صفحات جعلی این عدد و حروف همچنان ثابت است.

 ساکی در توصیه به کاربران افزود: کاربران فضاى مجازى مى‌بایست آگاهى خود را نسبت به تشخیص سایت و درگاه اصلى از جعلى افزایش دهند، همچنین فعال‌سازی رمزهای یک‌بار مصرف توسط بانک‌ها می‌تواند در کنترل اینگونه جرائم مؤثر باشد و با مراجعه شهروندان به بانک و فعال‌سازی این قابلیت، در هنگام خرید اینترنتی ، یک رمز به شماره موبایل آنها ارسال می‌شود و این رمز تنها برای یک تراکنش اعتبار دارد و در مدت زمان کوتاهی فعال است.

وی در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.
 

دیدگاه شما