تازه های سایت

کد مطلب: 38063
22. تير 1398 - 8:19
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منبت‌کاران روستای دهفول، گفت: روستای دهفول دارای ۱۶۰ منبت‌کار هنرمند است که همین ظرفیت سبب شده علاوه بر راه اندازی خوشه مبل و منبت، به فکر راه اندازی ناحیه مبل و منبت در این منطقه نیز باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا در مراسم کلنگ‌زنی پروژه آسفالت راه روستایی روستای دهفول نهاوند  اظهار داشت: در حال حاضر 70 هزار پروژه ناتمام در سطح کشور وجود دارد که اتمام این پروژه‌ها حداقل به 20 سال زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با وجود این تعداد پروژه نمیه‌کاره در سطح کشور، مجلس با دولت توافق کرده‌اند که امسال هیچ پروژه جدیدی در کشور تعریف نشود و پروژه‌های نمیه‌کاره در دست اقدام قرار بگیرند.

بهرام‌نیا افزود: در طول سه سال اخیر با وجود این شرایط بد مالی پروژه‌های مهم و قابل توجهی در شهرستان کلنگ‌زنی شده است و به ویژه در حورزه راه‌ها، پروژه‌های قابل توجهی شروع به کار شده‌اند.

وی عنوان کرد: با وجود  شرایط بد مالی کشور، احداث و بهسازی  67 کیلومتر از جاده‌های روستایی و مواصلاتی به مناطق گردشگری  در دستور کار قرار گرفته است که اتفاق مهمی برای نهاوند به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در حال حاضر یک لاین به مسیر  نهاوند- سراب گیان به طول 18 کیلومتر و یک لاین نیز به سه راهی دهفول به برزول و از برزول به سه‌راهی فارسبان به طول 19کیلومتر اضافه خواهد شد.

بهرام‌نیا تاکید کرد:  76 کیلومتر مسیر باقی مانده مربوط به راه‌های روستایی قشلاق به راوند، توانه به اسدآباد، اکبرآباد به شریف‌آباد و غیره است که عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است.

وی گفت: همچنین در حوزه‌ محورهای مواصلاتی اصلی نیز پروژه‌های مهمی مانند محور‌ نهاوند_ آورزمان_ ملایر، محور نهاوند به بروجرد و محور نهاوند به کرمانشاه تا سه راهی کنگاور با تزریق اعتبارات ملی کار در حال انجام است.

بهرام‌نیا اظهار داشت: پروژه راه روستایی دهفول نیز که امروز کلنگ‌زنی شد کارکرد گردشگری دارد و چند روستا را به هم متصل می‌کند به همین دلیل قطعا انجام این پروژه در ایجاد اشتغال و ایجاد درآمد موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز دو میلیارد تومان اعتبار برای شبکه آب‌رسانی روستای دهفول جذب  و خوشبختانه مشکل آب این روستا حل شد.

بهرام‌نیا با اشاره به منبت‌کاران روستای دهفول، افزود: روستای دهفول دارای حدود 160 منبت‌کار هنرمند است و سال گذشته با تلاش‌های که انجام شده خوشه مبل و منبت دهفول را راه‌اندازی کردیم و به زودی ناحیه مبل و منبت دهفول نیز راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس عنوان کرد: امیدورایم مبل و منبت‌کاران روستای دهفول با تلاش و همت بتوانند بار دیگر مبل و مبنت دهفول را احیا کنند و مانند ملایر روستای دهفول به عنوان قطب مبل و منبت منطقه‌ای تبدیل شود.

بهرام‌نیا با اشاره به وضعیت سراب‌های نهاوند نیز بیان کرد: در سراب‌های شهرستان در مقایسه با چند سال گذشته تحولات مهمی انجام شده و زیرساخت‌های گردشگری قابل توجهی در این سراب‌ها ایجاد شده است.

وی گفت: خوشبختانه اخیرا نیز  با حضور معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در نهاوند موفق شدیم هفت میلیارد تومان اعتبار برای سه سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان جذب کنیم.

بهرام‌نیا تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مدیریت ارشد استان به شهرستان نگاه ویژه‌ای است که جای تشکر ویژه از ایشان را دارد و ما باید از این فرصت برای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

اقدامات نماینده مردم نهاوند در حوزه پروژه‌های راه نهاوند بی‌سابقه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: به دلیل مشکلات مالی و کمبود منابع طی سه سال اخیر در کل استان حتی ده کیلومتر ابلاغ پروژه های راه و شهرسازی نداشته‌ایم ولی با تلاش‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس حدود 150 میلیارد تومان پروژه راه را در شهرستان نهاوند به قرارداد رسانده‌ایم.

نادیان اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات نماینده مردم نهاوند در حوزه پروژه‌های راه در این شهرستان بسیا ر قابل توجه و به جرأت می‌توان گفت در طی تاریخ نهاوند بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های مهم و قابل توجهی در حوزه محورهای مواصلاتی نهاوند با تزریق اعتبارات ملی در دست اقدام قرار دارد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به محور‌ نهاوند_ آورزمان_ ملایر، محور نهاوند به بروجرد و محور نهاوند به کرمانشاه تا سه راهی کنگاور اشاره کرد.

نادیان افزود: پروژه زیرسازی و آسفالت راه روستایی دهفول به طول 6 کیلومتر و اعتبار آن 650 میلیون تومان است که با قیری که در استان برای این پروژه در نظر گرفته شده مجموعا یک میلیارد و 400 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما