تازه های سایت

کد مطلب: 37958
8. تير 1398 - 14:14
مدیر جهاد کشاورزی نهاوندگفت: شهرستان نهاوند با تولید سالانه ۵ هزار تن آلبالو، گیلاس و زردآلو پیش رس رتبه نخست تولید این محصولات را در سطح استان همدان در اختیار خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: کار برداشت برداشت ۵هزارتن انواع آلبالو، گیلاس و زردآلوی پیش‌رس از ۶۰۰هکتار از باغ‌های نهاوند آغاز و روانه بازار مصرف داخل شهرستان و استان‌های همجوار شده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوندنزدیک به ۶۰۰هکتار سطح زیرکشت انواع میوه‌های باغی گیلاس، آلبالو و زردآلوی پیش رس است که به‌طور میانگین سالانه بیش از ۵ هزار تن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سطح زیر کشت باغ‌های آلبالو نهاوند۱۸۰ هکتار است که از این میزان ۱۶۰هکتار بارور و ۲۰ هکتار غیر بارور است و از هر هکتار به‌طور متوسط ۷ تن برداشت و درمجموع تا پایان فصل ۱۱۲۰ تن آلبالو از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود.

خردمند افزود: ۸۰هکتار از باغ‌های نهاوند زیر کشت گیلاس است که ۶۵ هکتار آن بارور و ۱۵ هکتار آن غیر بارور می‌باشد که به‌طور متوسط از هر هکتار ۸ تن گیلاس و درمجموع ۵۲۰تن برداشت می‌شود.

وی گفت: از این تعداد ۳۴۰هکتار شامل۳۳۰ هکتار باغ بارور و ۱۰هکتار غیر بارور انواع زردآلو است که درمجموع ۳۹۶۰تن و متوسط تولید در هر هکتار ۱۲تن برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: در شهرستان نهاوند سالانه بیش از ۱۴۵ هزار تن انواع محصولات و میوه‌های باغی بهاره تابستانه و پاییزی تولید و برداشت می‌شود.

خردمند اظهار داشت: همچنین در تابستان سال گذشته از ۳۲۰ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های سیب تابستانهنزدی به۶هزارتن سیب گلاب برداشت و روانه بازار فروش در استان و خارج از استان شد که به علت سرمازدگی بهاره پیشبینی می‌شود این مقدار به کمتر از ۳هزار تن برسد.

وی گفت: به‌طور متوسط از هر هکتار باغ سیب گلاب ۲۲ تن برداشت می‌شود که در بعضی از سال‌ها متأسفانه به علت سرمای بهاره در نهاوند میزان تولید شهرستان از ۶۶۰۰ تن به ۳۰۰۰ تن کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیش از ۷ هزارو ۲۰۰هکتار از زمین‌های مستعد نهاوند به کاشت محصولات باغی شامل سیب، گلابی، هلو، زردآلو، شلیل، گردو، گیلاس اختصاص دارد که سالانه بیش از ۷ هزار تن انواع محصولات باغی از باغ‌های نهاوند تولید می‌شود.

 

رتبه نخست نهاوند با تولید سالانه ۵ هزارتن آلبالو، گیلاس و زردآلو

رتبه نخست نهاوند با تولید سالانه ۵ هزارتن آلبالو، گیلاس و زردآلو

رتبه نخست نهاوند با تولید سالانه ۵ هزارتن آلبالو، گیلاس و زردآلو

رتبه نخست نهاوند با تولید سالانه ۵ هزارتن آلبالو، گیلاس و زردآلو

دیدگاه‌ها

نهاوندپایتخت چه میوه ای است.؟ ملایرانگورش روجهانی کرد،تویسرکو گردوش،پس چرا میگن نهاوند در۱۷ محصول رتبه اول ایران رو داره.؟آیا دروغه.عقب نیفتید؟

دیدگاه شما