تازه های سایت

کد مطلب: 37939
5. تير 1398 - 8:32
فرماندار نهاوند گفت: باید همه مدیران برای جذب اعتبارات تلاش کنند و در این زمینه باکسی تعارف نداریم و نباید به خاطر ضعف یک مدیر کار مردم روی زمین بماند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند گفت: باید امسال برای جذب اعتبارات آمادگی کامل داشته باشیم و همه باید تلاش کنند.

وی اظهار داشت: طبق قانون پروژه جدید نباید تعریف شود و باید تمرکز را برای حل مشکلات پروژه‌های نیمه‌کاره بگذاریم.

فرماندار نهاوند در خصوص عدم ارسال طرح‌ها توسط برخی ادارات به دبیرخانه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گفت: مدیرانی که برنامه و طرح‌های حوزه مدیریتشان را اعلام نکردند دیگر لازم نیست اعلام کنند.

وی بیان کرد: 85 درصد اعتبارات دستگاه‌ها خارج از شهرستان است و ۱۵ درصد مربوط به استان است و مدیری که نتواند اعتبار استانی جذب کند قطعاً در جذب اعتبارات ملی ناتوان خواهد بود.

ناصری گفت: باید همه مدیران تلاش کنند و در این زمینه باکسی تعارف نداریم و نباید به خاطر ضعف یک مدیر کار مردم روی زمین بماند.

وی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی استان همدان باهدف تقسیم اعتبارات در هفته آینده تشکیل می‌شود و سپس در شورای برنامه‌ریزی شهرستان در خصوص اعتبارات و طرح‌ها تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

فرماندار نهاوند افزود: باوجود شرایط سخت اعتباری در سال گذشته ۵۲ درصد تخصیص داشتیم که نشانه خوبی است و امسال هم باید ادامه داشته باشد‌.

وی گفت: شیطنت‌های نظام استکباری و اقدامات رئیس‌جمهور دیوانه امریکا در سال گذشته همه‌ی کاری بود که می‌توانستند انجام دهند ولی کاری از پیش نبردند و به یاری خدا امسال شرایط اعتباری بهتر خواهد شد چون دشمن دیگر نقشه‌ای نمانده که اجرا نکرده باشد.

ناصری با اشاره به سند تحول توسعه شهرستان گفت: برای اجرایی کردن این سند باید از همه ظرفیت‌ها به‌خصوص ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود که با تقسیم‌کار فعالیت‌ها بین دانشگاه‌های مختلف تقسیم‌شده است.

وی ادامه داد: هر هفته در این خصوص در دانشگاه‌ها جلسه برگزار خواهد شد تا بر اساس ۸ شاخص تعریف‌شده در این سند درزمینهٔ های کشاورزی، صنعت، گردشگری و ...بتوانیم بسترهای توسعه را فراهم کنیم.

فرماندار نهاوند گفت: باید بستر را برای ورود سرمایه‌گذار فراهم کنیم مثلاً درزمینهٔ گردشگری باید برند سازی کنیم چون ظرفیت‌های زیادی داریم و باید با استفاده از دانشگاه‌ها و پای‌کار آوردن انها از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه شهرستان بهره ببریم.

در ادامه این جلسه جلیل مهر پویا معاون سازمان برنامه‌وبودجه استان همدان و دبیر کمیته برنامه‌ریزی نهاوند در استان گفت: نهاوند بیشترین تخصیص با بالاترین میانگین استانی را در سال ۹۷ داشته است.

وی گفت: اعتبارات شهرستان نهاوند در سال گذشته 52 میلیارد تومان بوده است که بیش از 52 درصد تخصیص‌یافته است.

مهر پویا افزود: این اعتبارات در قالب بیش از ۷۰ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما