تازه های سایت

کد مطلب: 37678
9. خرداد 1398 - 8:36
دادستان انقلاب و عمومی شهرستان نهاوند گفت: فاصله فضای دانشگاهی با ارگانهای اجرایی جهت ارتقای توسعه پایدار شهری باید کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید هادی مصطفوی در نشست روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نهاوند پیرامون حل چالش های توسعه ی پایدار شهرستان نهاوند با رویکرد علمی و محوریت مراکز دانشگاهی، اظهار کرد: سه رسالت عمده دانشگاه عبارتند از: نوآوری دانش یا تولید علم، انتقال دانش یا آموزش و کاربرد دانش که دانشگاه در این بخش اخیر سهم کمتری ایفا نموده است در حالی که مطالعات علمی تحقیقی دانشگاه های نهاوند برای توسعه پایدار شهری نهاوند در حوزه های مختلف مثمر ثمر خواهد بود.

مصطفوی گفت: فعالیت نخبگان و اساتید دانشگاه نباید محصور فقط در دانشگاه و محیط آن معظوف باشد.

وی افزود: فاصله بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی زیاد است و مسئولان هم در اجرای برنامه ها و طرح های مختلف از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه استفاده نمی کنند که این موضوع رویکرد منفی در توسعه پایدار شهرستان داشته است.
وی بیان کرد: در بخش های مختلف توسعه پایدار شهر نهاوند، معایب و کمبودهای مشاهده می شود که اگر از نظرات و دیدگاه دانشجویان استفاده می شد، شاهد این معایب و مشکلات نخواهیم بود.

دادستان عمومی وانقلاب نهاوند بیان کرد: افزایش ورودی پرونده به محاکم، آمار طلاق، نقص پروژه ها و طرحهای اجرایی، کمیت و کیفیت مدیریت شهری، تخلفات بانکی و تعطیلی کارگاههای تولیدی، فضای مجازی به عنوان فرصت یا تهدید و استفاده از ظرفیت جوانان از جمله موضوعات قابل مطالعه در کارگروههای علمی کاربردی دانشگاهها است.

دادستان نهاوند با اشاره به برخی بدعت ها و عادت های غلط در شهر و روستاها گفت: ایجاد ناهنجاری و رسم های غلط که سنخیتی با احکام اسلامی، عقل و عرف ندارد متاسفانه هنوز هم در جوامع ما وجود دارد که باید از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی برای برچیده شدن آنها کمک گرفت.
سیدهادی مصطفوی، اظهار کرد: برای بهره گرفتن از ظرفیت دانشگاه در حوزه های مختلف سه راهکار وجود دارد اول تشکیل یک کار گروه علمی با حضور نماینده دادستان برای شناسایی و پژوهش در مورد مشکلات مختلف شهرستان، دوم فعال کردن نشریات دانشجویی برای بیان نظرات علمی، تحقیق و پژوهش دانشحویان و اساتید و سوم فعال کردن تشکل های مختلف علمی دانشجویی در بیرون از محیط دانشگاه و استفاده از آنها در برنامه ها و جلسات مختلف تا کارها بیشتر به سمت علمی، تحقیقاتی و تخصصی گرایش پیدا کند.
وی در پایان گفت: با تصویب اساسنامه توسعه پایدار نهاوند در آینده به عنوان پایلوت اجرای این موضوع با استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی در سطح کشور مورد توجه خواهد بود.

دیدگاه شما