تازه های سایت

کد مطلب: 37621
2. خرداد 1398 - 20:23
یک فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید شهبازی در سپاه انصار الحسین (ع) همدان سلسله جلسات نهج البلاغه را راه اندازی کردند گفت: یکی از مهمترین و موثرترین کارهایی که شهید محمود شهبازی در سپاه همدان انجام داد تربیت نیروی جوان برای میدان جبهه و جنگ بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سردار جانباز میرزامحمد سلگی فرمانده گردان ۱۵۲ لشگر انصارالحسین همدان، فرمانده‌ شهیدانی است که خون قلب شان را نثار حسین علیه‌السلام کرده‌اند. او از تبار انصارالحسین علیه‌السلام است و حاضر نیست سرمایه‌ گمنامی را در این دنیا با هیچ قیمت معاوضه کند. مشکل کار اینجاست که او بیان خاطرات خود را نوعی «حدیث نفس» می‌داند و از نظر او باید همچنان مهر سکوت بر لب زد و گمنام ماند و این معامله یعنی عملکرد خود در ۸ سال دفاع مقدس را برای فردای خود و قیامت «یوم تبلی السرائر» گذاشت.

به مناسبت شهادت محمود شهبازی، فرمانده سپاه همدان و اولین شهید فرمانده دفاع مقدس دلیرمردی از خطه اصفهان که زندگی سراسر نورانی و الهی خود را در منطقه غرب و جنوب کشور وقف کرد با سردار جانباز حاج میرزا سلگی درباره نحوه آشنایی با شهید شهبازی گفتگو کردیم.
سردار حاج میرزا سلگی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نافع، با اشاره به نحوه آشنایی خود با شهید محمود شهبازی چنین می گوید: ابتدای ورود ما به سپاه همدان شهید محمود شهبازی فرمانده سپاه بودند و ما در مدت 45 روزی که در پادگان مراحل آموزشی را طی کردیم از محضر این شهید بزرگوار استفاده کردیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به کلاس های نهج البلاغه شهید محمود شهبازی برای فراگیران آموزشی افزود: آگاهی های دینی و تسلطی که شهید شهبازی بر نهج ابلاغه داشتند باعث شده بود که ما از این استاد توانمند، باسواد، انقلابی و مدیر استفاده کنیم.
او با اشاره فعالیت های شهید شهبازی در دوران فرماندهی خود بیان کرد: ایشان به دلیل اینکه هم فرمانده سپاه همدان بودند و هم مدیر و مدبر بودند فعالیت های بسیار ارزشمند و خوبی در اوایل جنگ داشتند.
سردار سلگی که از جانب ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای عنوان شهید زنده را دریافت کردند در ادامه می گوید: یکی از مهمترین و موثرترین کارهایی که شهید محمود شهبازی در سپاه همدان انجام داد تربیت نیروی جوان برای میدان جبهه و جنگ بود و با سلسله جلساتی که داشتند در راه اندازی و تربیت جوانان همدان نقش موثری ایفا کردند.
فرمانده گردان ۱۵۲ لشگر انصارالحسین همدان با بیان اینکه من با شهید شهبازی در جبهه نبودم و در دوران دفاع مقدس در جبهه با همدیگر در عملیاتی شرکت نداشتیم به بیان خاطراتش از کلاس های تربیتی نهج البلاغه شهید شهبازی اشاره می کند: در طول دوران دفاع مقدس از گفتار و بصیرت شهید شهبازی بهره می بردم و از خطبه ای که امیر المومنین می فرمایند در برابر دشمن مثل کوه باشید و دندان های خود را بفشارید و در مقابل دشمن بایستید در طول جنگ استفاده می کردم.
حاج میرزا سلگی با بیان اینکه شهید محمود شهبازی انسان وارسته و اخلاق مداری بود به ویژگی های برجسته ایشان اشاره کرد و گفت: اعتقاد محکم و راسخ به اسلام و انقلاب، پیروی از ولایت فقیه، بصیرت بالا، توانمندی و جذبه شهید شهبازی باعث موفقیت و سعادت ایشان شد.
شهید سرافراز محمود شهبازی که به عنوان فاتح خرمشهر شناخته می شود در سال ۱۳۵۹، برای ساماندهی و سازماندهی سپاه پاسداران همدان به این شهر اعزام شد و با عزمی استوار و فعالیتی گسترده، این امر مهم را تحقق بخشید و پس از چندی نیز به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان منصوب شد. سردار شهید محمود شهبازی سرانجام در روز دوم خرداد ماه ۱۳۶۱، در آستانة فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به جمع یاران شهیدش پیوست و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. از نزدیک ترین یاران و همرزمان شهید شهبازی می توان به شهید همت و شهید همدانی اشاره کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما